Sieluni suuresti ylistää!

”Minun sieluni ylistää Herran suuruutta, minun henkeni riemuitsee Jumalasta, Vapahtajastani, sillä hän on luonut katseensa vähäiseen palvelijaansa. Hänen nimensä on pyhä, polvesta polveen hän osoittaa laupeutensa niille, jotka häntä pelkäävät.” (Luuk. 1. 46–48)

Näin sanoo nuori neitsyt Maria. Kiitoslaulun laulaessaan hän on juuri ymmärtänyt kokeneensa ihmeen, hänestä on tulossa Vapahtajan äiti. Maria ei vielä tiedä mitä tuleman pitää. Edessä on täysin tuntematon tie. Kaiken hämmennyksen ja kenties pelon keskellä Maria käy kuitenkin kiittämään Jumalaa kaikista hänen teoistaan. Kun oma ymmärrys loppuu, jäljellä on kiitos Jumalan läsnäolosta. Hänen armostaan ja rakkaudestaan.

Marian ilmestyspäivän messua vietämme tulevana sunnuntaina 17.3. Alavan kirkossa klo 11.00 ja Neulamäen kirkossa 16.00. Olet tervetullut!

Rakas taivaallinen Isämme.
Kiitos, että sinä valitsit Jeesuksen äidiksi juuri Marian.
Hän ei ollut rikas, kuuluisa eikä arvostettu.
Kuitenkin sinä annoit hänelle suuren tehtävän.
Kiitos, että Maria luotti sinuun
ja otti tehtävän vastaan.
Anna meillekin tehtäviä,
joilla voimme palvella sinua.
Kuule meitä Poikasi Jeesuksen tähden.
Amen.

Anu Kiviranta
Kirkkoherra

Alavan seurakunnan toimisto
Keihäskatu 5 B, 70620 Kuopio
Avoinna ma–pe klo 9–15
p. 040 4848 286, saara.hakulinen@evl.fi

Alavan seurakunnan pappeja ja tiloja voi varata esimerkiksi kirkollisia toimituksia ja perhejuhlia tai muuta toimintaa varten seurakunnan toimistosta.

Hautauksiin liittyvät asiat (myös tilavaraukset) hoidetaan hauta- ja puistotoimistosta, Siunauskappelintie 3, p. 010 5733 700 arkisin klo 10–14.

Kirkko kotonasi

Voit seurata messuja Alavan kirkosta suoratoistona Alavan seurakunnan Youtube-kanavalla.Linkki avautuu uudessa välilehdessä Tallenne on katsottavissa viikon ajan.

Alavan seurakunnan uutiskirje

Alavan ajankohtaiset uutiset ja tapahtumat saat uutiskirjeestä.

Voit tilata kirjeen tämän linkin kautta.

Sosiaalisen median kanavat

Kirkkoherra
Alavan seurakunta
Keihäskatu 5 B