Muuruveden hautausmaa

Hautausmaan porttina oleva holvikaarellinen puurakennus.

Kustilankuja 75, 73460 Muuruvesi

Erikoisalueet

Arkkuhautapaikkojen lisäksi hautausmaalla on otettu käyttöön vuonna 2013 uurnahauta- ja muistolehtoalue. Hautausmaalla, pääkäytävän puolivälissä vasemmalla puolella, on muistopaikka muualle haudatuille vainajille.

Rakennukset

Hautausmaan porttina on holvikaarellinen puurakennus, jonka molemmilla sivuilla on ollut aikoinaan vainajien säilytystilat. Nykyään rakennus toimii pientyövälineiden säilytystilana.

Siunaustilaisuudet

Hautausmaalle haudattavat vainajat siunataan pääsääntöisesti Muuruveden kirkossa, joka sijaitsee lähellä hautausmaata.

Hautausmaa sijaitsee Muuruveden kylän keskustassa, noin 54 kilometriä Kuopiosta koilliseen. Muuruveden kirkolta hautausmaalle on matkaa noin puoli kilometriä. Muuruveden hautausmaa on perustettu 1902 ja sen pinta-ala on 2,70 hehtaaria. Hautausmaalla on runsaasti vanhoja ja isokokoisia (monipaikkaisia) reunakivellisiä hautakokonaisuuksia.

Hautausmaa tuli seurakuntaliitoksen myötä Kuopion ev.lut. seurakuntayhtymän omistukseen vuoden 2011 alusta.

Pysäköinti Pysäköinti