Musiikki rikastuttaa seurakunnan elämää

Hengellinen musiikki on rukousta, kiitosta ja ylistystä. Se on olennainen osa seurakunnan elämää. Se rikastuttaa ja syventää jumalanpalveluselämän, kirkollisten toimitusten ja seurakunnan elämän sanallista antia.

"Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne." Kol. 3: 16.

Lakesingers

on Järvi-Kuopion seurakunnan kanttoreiden ja yhden papin muodostama lauluyhtye. Yhtye on perustettu vuonna 2020. Lakesingers on julkaissut Järvi-Kuopion seurakunnan Youtube-kanavalla musiikkia ja hartauksia. Katso ja kuuntele tästä:  Lauluyhtye LakesingersLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Lakesingersin laulajat Muuruveden kirkon lehterillä. Oikealta Matti Saarela, basso, Taru Parviainen, altto, Annette Kärppä-Leskinen, sopraano, Lala Maukonen, sopraano ja Eino Keihänen, tenori.  Valokuva: Tiitus Lahti.

Lakesingersin laulajat Muuruveden kirkon lehterillä.  Oikealta Matti Saarela, basso, Taru Parviainen, altto, Annette Kärppä-Leskinen, sopraano, Lala Maukonen, sopraano ja Eino Keihänen, tenori.  Kuva: Tiitus Lahti.

Häämusiikkia

Elämänne suuren juhlan lähestyessä on hyvä miettiä myös musiikkivalintoja yhdessä kanttorin kanssa. Avioliiton vihkimisen musiikki tekee juhlasta vielä erityisemmän, kun musiikit on tarkkaan mietitty jo etukäteen ennen tilaisuutta. Musiikkeja voi kuunnella ja asiaa miettiä mm. seuraavien linkkien avulla:

Kanttorit esittelevät häämusiikkia

Marko Hakanpään häämusiikkisivut

Virsikirja

Laulattaako?

Musiikin ja kuorojen tärkeimpänä tehtävänä on rikastuttaa seurakunnan jumalanpalveluselämää, mutta ohjelmaan kuuluu myös retkiä, konsertteja ja muuta mukavaa yhdessäoloa. Nilsiän alueseurakunnan kuoroihin kaivataan jatkuvasti uusia laulajia mukaan – tule rohkeasti mukaan! Kirkkokuoro ja Vox Pulina harjoittelevat yhdessä srk-kodilla torstaisin klo 18 - 19.30.

Kirkkokuoro

Kirkkokuoro kokoontuu Nilsiän seurakuntatalolla (os. Nilsiäntie 59). Tavoitteena on, että jokainen kuoroon tullut pääsee kokemaan moniäänisyyden rikkauden, löytää paikkansa kuorossa ja seurakunnassa yhdessä laulamisen kautta.

Gospelkuoro Vox Pulina

Gospelkuoro kokoontuu Nilsiän seurakuntakodilla (os. Nilsiäntie 59). Kuoro laulaa yksi- ja kaksiäänisesti rytmillistä ohjelmistoa lähinnä pianosäestyksellä.

Haluatko tulla vapaaehtoiseksi musisoijaksi?

Osaatko laulaa tai soittaa jotakin soitinta? Haluaisitko silloin tälloin osallistua jumalanpalveluksen tekoon? Jumalanpalvelus on koko seurakunnan juhla, joten kutsun sinua osallistumaan. Jos innostuit, ota yhteyttä kanttoriin.

Laulukuoro laulaa portailla.

Kanttori