Diakoniatyön ryhmätoimintaa

Jynkkä - Levänen - Petonen alue

• Arkinen ateria tiistaisin klo 11-12.00 Kallaveden kirkolla. Ennen arkista ateriaa on hartaus. Aterian hinta on 7€ aikuiset, lapset 4€ ja alle 4-vuotiaat maksutta. Ennen arkista ateriaa liikkuen tai laulaen lounaalle tiistaisin klo 10.15-10.55.

• Pulinapaja, avoin matalan kynnyksen kohtaamispaikka kaikenikäisille ma ja to klo 10-12.00. Petosen seurakuntatalolla (Pyörönkaari 21, C ovi). Kohtaamispaikassa on mahdollisuus käyttää nettiä asiakastietokoneen kautta. WiFi- verkko on avoin. Diakoniatyöntekijä on paikalla koko ajan. Pulinapajassa on tarjolla juttuseuraa, kahvia, leipää ja puuroa (vapaaehtoinen maksu).

• Ystävät yhessä varttuneiden ryhmä parittomien viikkojen torstaina klo 12-14.30 Kallaveden kirkolla, Rauhalahdentie 21. Ryhmä sisältää alkuhiljentymisen, lounaan, keskustelua vaihtelevan teeman mukaan sekä iltapäiväkahvit. Lounas ja kahvit 7€.

• Pullakirkko (23.2, 22.3, 26.4. ja 31.5.) klo 13-15 Petosen seurakuntatalolla. Pullakirkko on matalan kynnyksen sanajumalanpalvelus, jonka jälkeen nautimme pullakahvit yhdessä.

Muuta toimintaa

Vertaistukea vankien läheisille

Oletko vangin läheinen? Haluaisitko jutella samassa elämäntilanteessa elävien kanssa? Kuopiossa alkaa ryhmä vankien puolisoille, vanhemmille, aikuisille lapsille ja sisaruksille. Ryhmässä voi luottamuksellisesti purkaa tunteita, joita vangin läheinen kokee.

Ryhmä alkaa, kun muutama osallistuja on ilmoittautunut. Lisätietoja saat diakoni Minna Sahlbergilta: 040 4848 466, minna.sahlberg@evl.fi. Ryhmän järjestää Kuopion ev.lut. seurakunnat.

Toimintojen tarkemmat alkamisajat näet Kirkko ja Koti -lehdestäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Tervetuloa mukaan ystävätoimintaan ja vapaaehtoistyöhön. Lisätietoja ystävätoiminnasta Riitta Reimalta ja diakonian vapaaehtoistyöstä Maarit Kirkiseltä. Maaningalla Hanna Rasa.

Suruadressit

Kallaveden seurakunnan toimistossa on myytävänä suruadresseja,  hintaan  10 €/kpl. Tuotto Kallaveden seurakunnan diakoniatyölle.

Kädet

Ajanvaraus 040 484 8333
70780 Kuopio

Diakoniatyön työalavastaava, lähiesihenkilö. Eteläinen maaseutu ja taajama-alue (Petonen, Pirtti, Pitkälahti, Rautaniemi, Savolanniemi, Jynkkä-Levänen)

Maaningantie 32, 2. krs
71750 Maaninka

Työalueena Maaningan alue.

diakoniatyöntekijä, ma-ke
70780 Kuopio

Eteläinen maaseutu ja taajama-alue (Petonen, Pirtti, Pitkälahti, Rautaniemi, Savolanniemi, Jynkkä-Levänen. Töissä ma-ke.

70820 KUOPIO

Eteläinen maaseutu ja taajama-alue (Petonen, Pirtti, Pitkälahti, Rautaniemi, Savolanniemi) Töissä ma-to.

diakoniatyöntekijä, päihdetyö
Seurakuntatyön erityispalvelut
70820 Kuopio
diakoniatyöntekijä, kriminaali- ja mielenterveystyö
70820 KUOPIO
Diakoniatyöntekijä
Kissakuusentie 14
72100 Karttula

Karttulan alue ja läntinen maaseutu tiistai, keskiviikko ja torstai. Taajama-alue maanantaisin ja perjantaisin.

Seurakuntapastori

Diakoniatyön pappi Kirkon keskusteluavun chat-koordinaattori, Työnohjaaja