Kuoroja aikuisille

Kallaveden kirkkokuoro

Kallaveden kirkko torstaisin klo18.00 - 20.00. Kuoroa johtaa kanttori Richard Nicholls, p. 040 484 8366.

Kallaveden kirkkokuoro on työikäisten laulajien neliääninen sekakuoro, jonka ohjelmisto koostuu erilaisista hengellisistä kuoroteoksista, psalmeista ja virsistä. Kuorossa on mahdollisuus kehittää omaa laulamistaan ja kokea ainutlaatuisia hetkiä moniäänisen musiikin parissa. Harjoitusilta keskellä viikkoa tarjoaa mahdollisuuden unohtaa hetkeksi työn ja arjen haasteet ja virkistyä yhteisen laulamisen parissa.

Kuorossa on n. 20 nais- ja mieslaulajaa, iältään n.35-65 -vuotiaita. Esiintymisiä on harvakseltaan seurakunnan jumalanpalveluksissa ja muissa tilaisuuksissa, mm. Kauneimmat joululaulut -tilaisuuksissa.  Kallaveden kirkkokuoro tekee muutaman vuoden välein esiintymis- ja virkistysmatkoja sekä kotimaahan että ulkomaille.

Kuorossamme vallitsee leppoisa ilmapiiri. Olemme motivoituneita ja innostuneita, ja otamme uudet laulajat lämpimästi vastaan. Nuotinlukutaitoa ei tarvita, mutta aiempi kuorolaulukokemus on hyödyksi. Tervetuloa joukkoomme!

Kallaveden kirkkokuoron seniorit

Kallaveden kirkko torstaisin klo 13.00 – 14.30. Kuoroa johtaa kanttori Rami Tuomikoski, p. 040-4848367.

Kuorossamme on n. 20 nais- ja mieslaulajaa, iältään n. 65–85 vuotiaita. Kuoron ohjelmistoon kuuluu erilaisia hengellisiä lauluja, virsiä ja psalmeja, joita lauletaan pääsääntöisesti 2- ja 3-äänisesti. Kirkkokuoron senioreilla on esiintymisiä Kallaveden seurakunnan jumalanpalveluksissa, varttuneen väen tilaisuuksissa sekä alueen hoitopalvelutaloissa. Kuoro osallistuu myös yhteisille retkille ja matkoille kirkkokuoron kanssa.

Tervetuloa joukkoomme kokemaan mukavia yhdessäolon hetkiä laulaen ja nauraen!

Karttulan kirkkokuoro

Karttulan seurakuntakoti keskiviikkoisin klo 18.00 - 19.30.  Kuoroa johtaa kanttori Johanna Isokangas, p. 040 484 8358

Karttulan kirkkokuoro ry on vireä n. 20 laulajan ryhmä. Kuoro kuuluu jäsenyhdistyksenä Pohjois-Savon Kirkkomusiikkipiiriin ja sitä kautta Suomen Kirkkomusiikkiliittoon. Ohjelmistossa on erityylisiä 3–4-äänisiä hengellisiä lauluja, joihin pääsee helposti mukaan.

Kuoron päätehtävä on elävöittää laulullaan oman seurakunnan juhlajumalanpalveluksia ja muita tilaisuuksia. Toisinaan tehdään myös retkiä lähelle ja kauas eri yhteisöjen järjestämiin juhliin ja tapahtumiin.

Vaeltajat -lauluryhmä

Karttulan alueella toimiva satunnaisesti kokoontuva lauluryhmä, joka esiintyy seurakunnan tilaisuuksissa silloin tällöin. Harjoituksia on 1-2 kertaa ennen tilaisuutta. Jos pidät laulamisesta, etkä esim. pysty sitoutumaan säännöllisiin harjoituksiin, niin tässä on sinulle sopiva ryhmä tulla mukaan.

Lisätietoja antaa Johanna-kanttori 0404848358. Harjoituksista tulee tietoa sekä Vaeltajien WhatsApp-ryhmään, että Karttulan alueen Facebookiin ja nettisivuille.

Maaningan kirkkokuoro

Maaningan kirkon toimituskappeli torstaisin klo 17-18. Kuoroa johtaa kanttori Riikka Leinonen, p. 040 484 8541.

Maaningan kirkkokuoro on iloinen lauluryhmä, johon ovat tervetulleita 15 vuotta täyttäneet laulajat.  Kuoro laulaa rennolla otteella gospelia, messulauluja, psalmeja sekä myös perinteisempää kirkkomusiikkia.

Kirkkokuoro laulaa Maaningan seurakunnan julkaisemalla gospel-juhlalevyllä Maailman Valkeus (2014). Levyä voi ostaa Kuopion seurakuntien virastoista.

Vehmasmäen kappelikuoro

Vehmasmäen kappeli sunnuntaisin klo 17.00. Kuoroa johtaa kanttori Rami Ruomikoski, p. 040-4848367.

Kaikenikäiset ja -tasoiset laulajat ovat tervetulleita mukaan!

Sydämellä –lauluryhmä

Maaninkatalo tiistaisin klo 17. Ryhmää ohjaa Marjut Niemelä, puh. 040 583 6511.

Sydämellä –lauluryhmä on on tarkoitettu kaikenikäisille laulamisesta kiinnostuneille.

Kirkon urut
Kallaveden Kirkon urut

Rauhalahdentie 21
70780 Kuopio
Kissankuusentie 14
72100 Karttula

Karttulan alue

Rauhalahdentie 21
70780 KUOPIO
Maaningantie 32
71750 MAANINKA

Maaningan alue. Kanttorien työalavastuu ja lähiesimiesvastuu.