Urakoitsijoiden valinta Puijon kirkon peruskorjaukseen

Kuopion ev.lut. seurakuntayhtymän investointiohjelmassa on vuodelle 2019 varattu Puijon kirkon/nuorisotalon peruskorjaukseen 2.307.000 euron määräraha.

Puijon_kirkko_talvikuva_S.jpg

Puijon kirkko on rakennettu vuonna 1977. Rakennuksen runko on betonia ja julkisivut tiiltä.  LVISA-tekniikka on kunnoltaan sellainen, että peruskorjaus on tehtävä lähivuosina.

Hankintamenettelynä oli avoin menettely. Hankkeesta järjestettiin tarjouskilpailu kansallisen kynnysarvon ylittävänä hankintamenettelynä. Hankintailmoitus on julkaistu sähköisessä ilmoitusjärjestelmässä HILMA:ssa

Tarjouksista hyväksytään hinnaltaan kokonaisedullisin yksittäinen tarjous tai edullisimmaksi muodostuva yhteistarjous.

Urakoiden yhteenlaskettu summa on yhteensä 2.490.773,98 €. Yhteinen kirkkoneuvosto päätti kokouksessaan 29.10.2018 Puijon kirkon peruskorjauksen laajuudesta. Päätös oli, että kirkkorakennus peruskorjataan kokonaisuudessaan ja nuorisotaloon tehdään pintakorjausremontti. Nuorisotaloon tehdään kevyt pintakorjaus ja LVISA-korjaukset jätetään toteuttamatta. Tarjouspyynnössä pyydettiin erillishintaa nuorisotalon osalta, joka oli optiona.

Urakoitsijoiden hinnat ilman nuorisotaloa ovat seuraavat sis. alv 24 %:

Rakennustyö Salminen Oy (rakennusurakka)               958.735,66 €

Ilmasiili Oy (ilmanvaihtourakka)                                     180.792,00 €

Kuopion Putkiapu Oy (putkiurakka)                               199.020,00 €

Sähkö ja Poltin Hannu Rasi (sähköurakka)                   170.624,00 €

Fidelix Oy (rakennusautomaatiourakka)                          23.436,00 €

Yhteensä                                                                           1.532.607,66 €

Ennen urakkasopimuksen allekirjoitusta käydään vielä urakoitsijoiden kesken urakkaneuvottelut, joissa tarkentuu urakan lopullinen hinta. Hankkeen arvioitu kokonaiskustannus on määrärahan suuruusluokassa. Talousarvion määräraha vuodelle 2019 on 2.307.000,00 euroa.

Kuopion ev.lut. seurakuntien yhteinen kirkkoneuvosto hyväksyi yhteiselle kirkkovaltuustolle esitettäväksi, että Puijon kirkon rakennusurakoitsijaksi hyväksytään Rakennustyö Salminen Oy, Puijon kirkon ilmanvaihtourakoitsijaksi hyväksytään Ilmasiili Oy, Puijon kirkon putkiurakoitsijaksi hyväksytään Kuopion Putkiapu Oy, Puijon kirkon sähköurakoitsijaksi hyväksytään Sähkö ja Poltin Hannu Rasi, Puijon kirkon rakennusautomaatiourakoitsijaksi hyväksytään Fidelix Oy. Urakkasopimukset tehdään edellä mainittujen urakoitsijoiden kanssa.

Mon Dec 03 17:50:00 EET 2018