Lähetys ja kansainvälinen vastuu

Lähetystyö on kristinuskon sanoman levittämistä sanoin ja teoin

Luterilaisen kirkkomme opetuksen mukaan kristillinen lähetystyö nousee kasteesta. Kasteessa vastaanotettu Jumalan rakkaus ja armo kutsuvat joka päivä kristittyä elämään kristillisen uskon mukaan omassa elämänpiirissä ja viemään evankeliumia kaikkeen maailmaan.

Lähetystyötä tehdään kaikkialla ja kaikissa niissä yhteyksissä, joissa kaivataan evankeliumia uudistamaan yksilön ja yhteisön elämää.  Oman aikamme lähetystyöstä sanotaankin, että sitä tehdään kaikkialta kaikkialle.

Meitä tarvitaan lähetystyössä edelleen etelän ja idän kirkkojen ja kristittyjen yhteistyökumppaneina. He myös auttavat meitä näkemään, miten lähetystyö kaukana tukee lähetystyötä lähellä, omassa kulttuuripiirissä.

Kiinnostaako sinua lähetystyö?

Alueseurakunnissamme toimivat seuraavat kerhot ja piirit lähetyksen hyväksi:
Juankoski: Lähetysaskartelijat kokoontuvat parittomien viikkojen torstaisin klo 10–13 Juankosken seurakuntasalissa.
Nilsiä : Näpertäjät kokoontuvat parillisen viikon torstaina Nilsiän seurakuntakodilla.
Säyneinen: Lähetyskahvila
Riistavesi: Neulepiiri kokoontuu joka toinen tiistai klo 12–14 Vanhassa pappilassa (Syrjäntie 37).
Tuusniemi: Lähetyspiiri kokoontuu kerran kuukaudessa torstaisin klo 11 Tuusniemen seurakuntakodilla.
Vehmersalmi: Järjestää Maailma kutsuu -iltoja, katso tarkemmat ajat Kirkko ja Koti -lehdestä.

Lähettien tukeminen

Halutessasi voit tukea Järvi-Kuopion lähetystyöntekijöiden työtä ja toimintaa lähetyskohteessa lähetystyön kannatustilin kautta:
Kuopion ev.lut seurakuntayhtymä  FI92 2027 1800 0352 17 .
Mikäli haluat kohdistaa apusi tietylle lähetille tai tiettyyn kohteeseen
laita viesti kenttään  merkintä:   2260/10   Erityiskohde, mikä?

Lämmin kiitos!

Kaste- ja lähetyskäsky

Kaste ja kirkon lähetystehtävä perustuvat Jeesuksen opetuslapsilleen antamaan käskyyn.

Minulle on annettu kaikki valta
taivaassa ja maan päällä.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat
minun opetuslapsikseni:
kastakaa heitä
Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea,
mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa.
Ja katso, minä olen teidän kanssanne
kaikki päivät maailman loppuun asti.

Kaste- ja lähetyskäsky löytyy Raamatusta (Matt. 28:18–20).

Lapsia Samorongin päiväkodissa Thaimaassa.

Diakoniaviranhaltija, lähetys- ja kansainvälisen työn ohjaaja
Järvi-Kuopion seurakunta Riistavesi Vehmersalmi
Syrjäntie 37
71160 Riistavesi