Jumalanpalvelukset Tuusniemellä lokakuun alusta pyhäpäivisin klo 13

Jumalanpalvelukset pidetään Tuusniemen seurakuntakodin kirkkosalissa Mikkelinpäivästä helatorstaihin saakka. Jumalanpalvelusaika muuttuu lokakuun 2023 alusta aiemman klo 10 sijasta alkamaan klo 13. Kevät- ja kesäaikaan (helatorstaista mikkelinpäivään) jumalanpalvelukset ja toimitukset pidetään kirkossa. Kaikki jumalanpalvelukset toteutetaan yhdessä vapaaehtoisten kanssa. Olet lämpimästi tervetullut jumalanpalveluksiin ja muuhun toimintaan Tuusniemen alueseurakuntaan!

Tarkemmat tiedot jumalanpalveluksista löytyvät tapahtumakalenterista.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Haluatko tulla mukaan jumalanpalveluksen palvelutehtäviin?

Jokaisessa jumalanpalveluksessa toimii vapaaehtoisia seurakuntalaisia messupalvelijoina, tekstinlukijoina, esirukoilijoina, ehtoollisen jakajina, virsikirjojen ojentajina ja kolehdin kerääjinä. Myös suntion tehtäviin ja musiikkiin ovat seurakuntalaiset tervetulleita! Ota rohkeasti yhteyttä aluepappiin, kanttoriin tai seurakunnan vapaaehtoistehtävissä toimiviin!  Yhdessä on mukava toimia!

Pieni opas messupalvelijatehtäviin vapaaehtoisilleLinkki avautuu uudessa välilehdessä

VirsikirjaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Tuusniemen kirkon alttaripöytä

Kun isät kirkon rakensi...Tuusniemen 150-vuotias kirkko kiittää rakentajiaan

Tuusniemen ensimmäinen kirkko tuhoutui palossa, joten tarvittiin uusi kirkko seurakunnan kokoontumisia varten. Kirkon vieressä oleva kellotapuli säästyi tulipalolta. Se on rakennettu vuonna 1818. Tuhoisan tulipalon jälkeen kirkonkylään päätettiin rakentaa harvinainen pystyhirsikirkko, koska puu oli varsin edullinen rakennusmateriaali. Kirkko valmistui vuonna 1869. Nykyisin kirkkoa käytetään normaalisti keväästä syksyyn. Talvisaikaan kirkkoa ei lämmitetä, ja siksi toiminta tapahtuu seurakuntakodilla. Kesäisin Tuusniemen kirkko on palvellut jo vuosia Tiekirkkona eli avoimena pysähdys- ja hiljentymiskohteena.

Tervetuloa tutustumaan harvinaiseen kirkkorakennukseen!

Lapsukainen istuu kirkon penkissä, seuraa tarkasti.

II kappalainen, hallintopappi, pappien lähiesihenkilö
Järvi-Kuopion seurakunta Kaavi Tuusniemi Nilsiä Säyneinen
Koivukuja 2
71200 Tuusniemi