Kaiken yläpuolella Kristus

“Ota vastaan katumuksen merkki”, sanoo pappi ja piirtää alttarille kumartuneen otsaan tuhkaristin.   Tuhkakeskiviikonna kristikunta laskeutuu paaston aikaan.  Paasto kääntää katseemme omaan sisimpäämme ja samaan aikaan kohti Kristusta.

Se laittaa meidät ajattelemaan, mitä voisimme elämästämme karsia. Mikä on turhaa, mikä vie tilaa ajatuksistamme enemmän kuin ehkä itse haluaisimme.

Viikkoja kestäneen vaalihumun jälkeen on aika keskittyä olennaiseen, hiljentyä ja riisua itsensä kaikesta turhasta.

Mitä se ikinä kellekin tarkoittaa; joku jättää lihansyönnin, toinen sulkee somensa ja kolmas ottaa aikaa päivittäisille hiljentymisharjoituksille. Kuka mitäkin.

Mutta kaiken sen maallisen, itsestämme nousevan yläpuolelle nousee Kristus.

Hän itse kutsuu meitä mukaansa, riisuttuina, tuhkaan puettuina, kulkemaan kanssaan kohti hiljaista viikkoa.

Sanna-Marika Hallayö
vs. seurakuntapastori

Yhteisvastuukeräys 2024Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Tallenteita seurakuntamme omista sunnuntaikirkoista voit katsoa Kallaveden seurakunnan Youtube-kanavaltaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Voit seurata seurakuntiemme tiedotteita seurakuntayhtymän uutissivulta. Myös työntekijöidemme yhteystiedot Linkki avautuu uudessa välilehdessäsaat verkosta.

Kallaveden seurakunnan diakoniatyöntekijöiden yhteystiedotLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Haluatko olla mukana seurakunnan toiminnassa?Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Kallaveden kirkon vahtimestarit puh. 040 4848 336

Kallaveden seurakunnan toimisto
Rauhalahdentie 21, 70780 Kuopio

Toimisto avoinna tiistaisin ja keskiviikkoisin klo 9-15.  Asiointi puhelimitse maanantaisin, torstaisin ja perjantaisin puh. 040 4848 327 tai sähköpostilla: eija.rasanen@evl.fi.

Kallaveden seurakunnan pappeja ja tiloja voi varata esimerkiksi kirkollisia toimituksia ja perhejuhlia tai muuta toimintaa varten seurakunnan toimistosta puh. 040-4848 327.

Hautauksiin liittyvät asiat hoidetaan hauta- ja puistotoimistostaLinkki avautuu uudessa välilehdessä, Siunauskappelintie 3, p. 010 5733 700  . Avoinna arkisin klo 10-14.

Virkatodistukset ja sukuselvitykset  voi tilata Kuopion ev.lut. seurakuntien keskusrekisteristä, Museokatu 4.  p,  010 5733 100 tai verkkolomakkeellaLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Avoinna arkisin klo 9.00 - 15.00.

Henkilötietojen käsittely Kallaveden seurakunnassa
Kallaveden  seurakunta tallentaa henkilöistä tarpeellisia tietoja seurakunnan henkilörekistereihin. Henkilörekisterien tietoja käytetään henkilön oikeuksien ja velvollisuuksien täyttämiseksi. Henkilötiedot ovat luottamuksellisia, eikä niitä voida luovuttaa ulkopuolisille, ellei siihen ole laissa määriteltyjä perusteita tai henkilön omaa suostumusta.

Viikoittaisesta toiminnasta ja tapahtumista löytyy tietoa Tapahtumat -palkista tai Kirkko ja Koti-lehdestä.

Kallaveden seurakunnan uutiskirjeLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Kallaveden seurakunnalla on uutiskirje, jossa kerrotaan ajankohtaisista asioista seurakunnassamme. Voit tilata uutiskirjeen alla olevalla lomakkeella tai ilmoittamalla sähköpostiosoitteesi viestintäsihteeri marita.jaatinen@evl.fi tai soittamalla p. 040 484 8352

Kirkkoherra
Kallaveden seurakunta
Rauhalahdentie 21
70780 Kuopio

Toimistosihteeri
Kallaveden seurakunta
Rauhalahdentie 21
70780 Kuopio
Pappi piirtään otsaa tuhkalla ristin.