Musiikki

Musiikki on olennainen osa kristillisen seurakunnan elämää. Se on läsnä niin ilon hetkissä kuin surussakin läpi elämän, vauvasta vaariin.

Musiikkiryhmät, kuorot ja soitinyhtyeet rikastuttavat seurakunnan jumalanpalveluselämää ja antavat mahdollisuuden osallistua ja palvella musiikin lahjan välityksellä seurakunnassa.

Katso tarkemmat tiedot Kallaveden seurakunnan musiikkitoiminnasta ikäluokittain.

"JOKU MUU" musiikkinäytelmä

Joku muu Kallaveden seurakunnan nuoret tekivät musiikkielokuvan, joka puhuttelee erityisesti kiusaamisen kolmatta osapuolta. Kiusaaminen ei ole koskaan kahden kauppa. Koulukiusaajalla on aina henkisenä tukenaan sivustakatsojien joukko, joka passiivisuudellaan mahdollistaa kiusaamisen jatkumisen. ”He ovat tavallaan osa kiusaajan porukkaa”, entinen opettaja ja Joku muu –musiikkielokuvan käsikirjoittaja Matti Halmetvaara sanoo. Elokuva nostaa esille myös älypuhelinten mahdollistaman kiusaamisen monimuotoistumisen. Some, tekstiviestit ja pikaviestit ovat uusia kanavia, joiden välityksellä kiusaaminen ulottuu myös koulupäivien ulkopuolelle. ”Yleensä kiusaamisen takana on jokin syy. Jos me vain ymmärtäisimme kiusaajan syitä kiusata", elokuvan musiikista vastaava kanttori Richard Nicholls sanoo.

Käsikirjoitus ja näytelmän ohjaus: Matti Halmetvaara Elokuvan ohjaus: Samuli Hahl Musiikki: Richard Nicholls, KNOT-nuorisokuoro ja The Preachers nuorten-bändi Video tuotanto: Brainyday visual oy.

Katso Joku muu musiikkielokuva YouTubessaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Materiaali Joku muu-elokuvan käsittelyynLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Joku muu-elokuvan esiintyjät ja tekijät yhteispotretissa.
Kuva: Jouni Räsänen

70780 Kuopio
70780 KUOPIO
70780 Kuopio
Kissankuusentie 14
72100 Karttula

Karttulan alue

Maaningantie 32
71750 MAANINKA

Maaningan alue. Kanttorien työalavastuu ja lähiesimiesvastuu.