Aikuisille

Arkinen ateria

Torstaisin 11.1., 25.1., 8.2., 22.2., 21.3., 4.4 ja 18.4. 2024 klo 11 Pyhän Johanneksen kirkolla, seurakuntasalissa. Hinta 5€, alle 6-vuotiaat ja diakonisin perustein ilmaiseksi. Tervetuloa yhteiseen ruokailuhetkeen!

Saarnahautomo

Syvennymme seuraavan sunnuntain evankeliumitekstiin. Ensin luemme tekstin  yhdessä, kukin hiljentyy sen äärellä 20 minuuttia, jonka jälkeen saa jakaa tekstin herättämät mielikuvat, puhuttelun, kysymykset ja ajatukset, ja muut eivät kommentoi tai keskeytä. Ennen loppurukousta keskustellaan toisiamme kunnioittaen. Mukana seurakunnan pappi. Kesto 1 h.

Keskiviikkoisin klo 16 Pyhän Johanneksen kirkolla.

Raamattupiiri

Piiri kokoontuu parillisten viikkojen torstaisin  klo 12-13.30 ajalla 7.9. - 30.11.2023 (ei 19.10). Käymme läpi Markuksen evankeliumia ja keskustelemme kunkin kohdan esille tuomista asioista vapaamuotoisesti. Joku seurakunnan pastoreista on aina mukana.

Miesten piiri

Miesten piiri on kokoontunut Pyhän Johanneksen kirkolla koko kirkon olemassaolon ajan kevät- ja syyskaudella kuukausittain. Ohjelmassa on kahvien lisäksi tulevan sunnuntain evankeliumin läpikäyntiä ja samalla keskustelua ajankohtaisista aiheista. Piiri on avoin kaikille miehille. Tärkeintä on keskustelu ja toisten ajatusten hyväksyminen, vaikka ne olisivatkin omista tulkinnoista poikkeavia. Piiri kokoontuu jälleen kevätkaudella kerran kuukaudessa keskiviikkoisin klo 18. Kokoontumisajat ovat 17.1., 14.2., 13.3. ja 10.4. Tervetuloa!

Ystäväkerho

Ystäväkerho tiistaisin parittomilla viikoilla klo 10-11.30 Pyhän Johanneksen A-aulassa. Aloituspäivä 16.1. 2024 ja lopetuspäivä 23.4. 2024. Tule tapaamaan ystäviä kirkolle!  Diakoni Anne-Marin vetämään piiriin ovat tervetulleita kaikki aikuiset, jotka kaipaavat arkipäiväänsä piristystä ja kahviseuraa. Ohjelmassa kahvit, hartaus, bingoa, askartelua, kuulumisten vaihtoa ja vapaata seurustelua. Tervetuloa!

Tuolijumppa

Torstaisin 11.1.-18.4. 2024. (ei 7.3 ja 28.3) klo 10.15-10.45 Pyhän Johanneksen kirkkosalissa. Kevyttä liikuntaa hyvässä seurassa, tule mukaan jumppaamaan silloin kun sinulle sopii; ryhmä on avoin ja jumppa maksuton. Tervetuloa!

Siioninvirsiseurat

Perinteiset siioninvirsiseurat pidetään Pyhän Johanneksen kirkon takkahuoneessa kerran kuussa sunnuntaisin klo 15. Syksyllä seurat pidetään 7.1., 4.2., 3.3. ja 7.4. Mukana on joka kerta Männistön oma pappi. Tervetuloa veisaamaan!

Muuta

Sivun oikeassa ylälaidassa on valikko Tutki uskoa, jonka alta löydät sivun Hengellinen pohdiskelu. Se sisältää hyviä linkkejä ja ohjeita omaan rukouselämään. Kannattaa tutustua.

Ota rohkeasti yhteyttä seurakuntamme työntekijöihin sielunhoidollisissa kysymyksissä puhelimitse tai sähköpostilla. Voit jättää seurakuntamme papeille myös esirukouspyynnön vaikkapa tekstiviestillä.

Nainen lukee raamattua, enkelikynttilä palaa taustalla.
Kuva: Kirkon kuvapankki / Aarne Ormio

Rovastikuntapastori, ympäristövastaava