Tervetuloa rippikouluun!

Jokaiselle viisitoistavuotta täyttävälle on varattuna paikka oman seurakunnan rippikouluryhmistä. Perustellusta syystä voit hakea myös jonkun muun kuin oman seurakuntasi riparille. Mikäli mikään oman seurakuntasi rippikouluvaihtoehdoista ei sovi sinulle, tai jos et koe leirimuotoista riparia omaksesi, voit hakeutua myös Kuopion seurakuntien yhteisesti järjestämiin rippikouluihin kuten vaellus-, pienryhmä-, päivä- tai iltarippikouluihin. Myös monet kirkkomme järjestöt järjestävät omia leirejään, joista saat tietoa suoraan järjestöiltä. Rippikoulun voi suorittaa myös yksityisesti keskustelemalla papin kanssa.

Rippikouluvuosi on ainutlaatuista aikaa elämässä. Rippikoulun aikana saat olla osa yhdessä toimivaa ryhmää ja pohtia elämän suuria kysymyksiä yhdessä toisten kanssa.

Hyvää ja ainutlaatuista rippikouluaikaa!

Tietoja Kuopion ev.-lut. seurakuntayhtymän rippikouluista.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Männistön seurakunnan rippikoulut 2024

Kaikkien ryhmien rippikoulut alkavat jumalanpalveluksella su 28.1.2024 klo 10 Pyhän Johanneksen kirkossa jonka jälkeen tietoa kevään tapaamisista ja rippikoulusta.

Kevään aikana jokaisella rippikouluryhmällä on lisäksi muita kokoontumisia Pyhän Johanneksen kirkolla. Nuortenilta joku torstai ilta sekä kaksi sunnuntaita. Aikataulu tarkentuu lähempänä.

Tievatupa

Leirijakso 10.-17.6. Tievatuvan leirikeskuksessa Saariselällä.
Konfirmaatio 30.6.2024 klo 10 Pyhän Johanneksen kirkossa.

Rippikoulun ohjelmaan kuuluu päiväretkiä, joiden aikana liikutaan ryhmänä Saariselän lähimaisemissa. Noin joka toinen päivä rippikoulua pidetään Tievatuvalla. Yöt nukutaan aina leirikeskuksessa.

Rytky, musapainotteinen ripari

Leirijakso 26.6-3.7Rytkyn leirikeskuksessa.
Konfirmaatio 7.7.2024 klo 10 Pyhän Johanneksen kirkossa.

Tällä leirillä musiikki on erityisen paljon läsnä leirin ohjelmassa. Erityistä musiikin osaamista ei tarvita, innostus riittää.

Hirvijärvi

Leirijakso 24.-31.7. Hirvijärven leirikeskuksessa.
Konfirmaatio 4.8.2024 klo 10 Pyhän Johanneksen kirkossa.

Aikuisrippikoulu

Mikäli haluat käydä aikuisena rippikoulun, järjestyy se ottamalla yhteyttä pappi Milla Huttuseen p.0404848431 tai milla.huttunen[at]evl.fi. Yksityisrippikouluun kuuluu muutamia tapaamisia papin kanssa sekä itsenäistä opiskelua ja tutustumista seurakunnan elämään.

Rippikoulun käyminen antaa oikeuden käydä ehtoollisella, toimia kummina, avioitua kirkollisesti ja äänestää ja asettua ehdolle kirkollisissa vaaleissa.

Rippikouluryhmä ulkona
Kuva: Kirkon kuvapankki / Jussi Vierimaa