Ekumeeninen Pääsiäisvaellus

ma 17.4. klo 10.00

Karttulan kirkko

Vaelluksen järjestävät: Kallaveden seurakunta, Kuopion ortodoksinen seurakunta ja Syvänniemen kyläyhdistys.

Lähde Pääsiäisen ilon kunniaksi pääsiäsvaellukselle  maanantaina 17.4 Karttulan kirkosta(Kirkkotie 23) Syvänniemen ortodoksi tsasounalle (Mihailantie 8.) Päivä alkaa sanajumalanpalveluksella Karttulan kirkossa klo 10, jonka jälkeen vaelletaan vanhaa reittiä n. 14 km Savikosken, ortodoksi hautausmaan ja Sourun ruukin, Ortodoksi seurakunnan tsasounan kautta Eevan talolle (Kehäskoskentie 150). Eevan-talolla on mahdollisuus saunomiseen ja keittoruokailuun(10€) vaelluksen päätteeksi. Kuljetus tarvittaessa  takaisin Karttulan kirkolle järjestyy.
Vaellamme metsiä pitkin (osin vaikea kulkuinen), vanhaa reittiä mukaillen.
Tiennäyttäjinä isä Harri Kuopion ortodoksi seurakunnasta ja Petteri pappi Kallaveden seurakunnasta Taukopaikat ovat Savikoskella, ortodoksihautausmaalla (välipalatarjoilu) ja Sourun ruukilla. Matkaa teemme luonnon keskellä rukoushiljaisuudessa, kuullaan alueen historiaa ja veisuja. Vaellukselle on mahdollista lähteä myös osaksi matkaa; pikkubussi hakee pysähdyspaikoilta. Omat eväät ja vesi ovat myös tarpeen ottaa omaan reppuun.
Vaelluksen järjestävät: Kallaveden seurakunta, Kuopion ortodoksinen seurakunta, Syvänniemen kyläyhdistys.
Lähemmin tietoja voit kysyä:
Sisko Laitinen 040-4848324 sekä Eeva Partanen 050-5204848
  • Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä