Konevitsa-kvartetin konsertti Taivaallista musiikkia ja Joululauluja

ma 10.12. klo 18.30

Muuruveden kirkko

Pietarilainen huippulaulajien a cappella-yhtye

Konevitsa-kvartetti tulee jälleen konserttikiertueelle Suomeen joulukuussa 2018.

Konsertin monipuolinen ohjelma on oivallinen läpileikkaus Venäjän mieskamarikuorojen rikkaasta ohjelmistoperinteestä. Konevitsa-kvartetin ohjelmiston keskeinen osa on venäläinen kirkkomusiikki muinaisista luostarisävelmistä nykysäveltäjien teoksiin. Vanhinta kirkkomusiikkia lauletaan yksiäänisesti, uudemman ajan laulut on sovitettu 2-3 äänelle. Nykyiset neliääniset sovitukset ovat kvartetin jäsenet tehneet itse.

Kirkkomusiikin lisäksi konserttien ohjelmassa on venäläistä kansan- ja sotilasmusiikkia. Marssit ovat keisarillisen ajan lauluja, jotka neuvostoaikana katosivat täysin. Ohjelmaan kuuluu myös venäläisiin runoihin perustuvia ja tunnettujen venäläisten säveltäjien sovittamia mieskuorolauluja. Jouluaikaan sopien konsertin jälkimmäinen osa koostuu nyt pääosin joululauluista.

Tilaisuuteen on vapaa pääsy. Ohjelma 12 €, jonka tuotto menee Konevitsan luostarin jälleenrakentamiseen.

Järvi-Kuopion seurakunta, Muuruvesi

Kanttori