Matkavirsiä-yhteisvastuukonsertti

ke 13.3. klo 18.30

Muuruveden kirkko

Esa Ruuttunen, baritoni ja sellotrio Jussi Makkonen, Seeli Toivio ja Matti Makkonen

Konsertissa kuultavat virret ja Siionin virret sekä selloyhtyeen välisoittoina soitettavat afroamerikkalaiset spirituaalit , ”Amerikan Siionin virret” ovat aikanaan syntyneet eri yhteyksissä, mutta ne sisältävät saman voimakkaan hengellisen sanoman. Ohjelma sisältää niin tuttuja kuin harvemmin kuultuja hengellisiä sävelmiä uusin raikkain sovituksin esitettynä. Konsertin säveltäjänimiä ovat mm. Oskar Merikanto, Taneli Kuusisto ja Jaakko Löytty.

Ainutlaatuisen värinsä tähän virsikonserttiin tuo harvinainen kokoonpano, jossa selloyhtyeen vanhat arvosoittimet luovat korvia hiveleviä sointivärejä yhdessä illan solistin, Esa Ruuttusen kanssa. Sellisti Jussi Makkonen soittaa Henry Jay –selloa vuodelta 1757. Tämä englantilainen arvosello on vienyt Jussi Makkosen esiintymään viime vuosina eri puolille maailmaa. Matti Makkonen vastaa yhtyeen sovituksista ja soittaa konsertissa Ahti Sonnisen aikoinaan omistamalla 100 –vuotiaalla sellolla. Seeli Toivion instrumentti on Nicholas L’aine –sello vuodelta 1810.

Vapaa pääsy, ohjelma 10 €.  Ohjelmatulot yhteisvastuukeräykseen.

Järvi-Kuopion seurakunta, Muuruvesi

Kanttori