Kirkonmäki ja Vanha Pappila juhlii 26.8.

Elokuun viimeisenä perjantaina 26.8. koko Kuopio juhlii. Niin myös Tuomiokirkon mäki ja Vanhan Pappilan piha. Mukana Jippu, Marzi Nyman Trio ja Jukka Leppilampi. Tapahtumia on myös Vehmersalmella ja Nilsiässä.

jippu_S.jpg

Perheille sopivaa askartelua ja kisailua kirkonmäellä klo 17–20 ja Vanhan Pappilan pihalla klo 18–20. Tule mukaan koettamaan onneasi!

Konsertti Tuomiokirkossa klo 19. Esiintymässä Marzi Nyman trio, Jukka Leppilampi ja Jippu. Vapaa pääsy.

Veisukahvila Vanhalla Pappilalla klo 18–22, Kuninkaankatu 12. Nuoren seurakunnan veisuja laulaa ja laulattaa Jarkko Maukonen & Co. Kahvia ja pullaa, vapaaehtoinen maksu Kirkon Ulkomaanavun hyväksi.

Uuteen aikaan -messu Tuomiokirkossa klo 22. 80-luvun pop- ja rockmusiikkiin pohjautuvan musiikin messuun on säveltänyt Risto Eskola. Menosta ja meiningistä pitää huolen Kuopion Nuorisokuoro, solisteina Teija Korhonen ja Veli-Pekka Varpula. Kantaesitys.

Kirkonmäki juhlii on osa Tuomiokirkko 200 vuotta -tapahtumia.

Vehmersalmen taiteiden yö

Kirkonmäellä 26.8. klo 1901

Ilta-yön aikana esityksiä non stop -periaatteella kuulijat huomioiden. Laulua, musiikkia, lausuntaa, soittoa, yllätysesiintyjiä.

Lapsille satusedän tuokioita. Valokuvanäyttelyn esittelykierros tasatunnein.

Esitykset kirkossa klo 19-01

19–22 välisenä aikana Pentti Hiltusen yhtye kirkonmäellä, hanuri Pentti Hiltunen, kitara Jouko Turunen, solistina Keijo Savolainen.

Muurinpohjalettuja paistetaan illan aikana.

Taiteiden yö Nilsiän kirkossa

Kirkkokonsertti pe 26.8. klo 19–20.30. Nilsiän Musiikinystävät Ry.

2016-08-26 15:51:54.0