Gloria Patri -jalkapalloturnaus Kuopiossa

Seurakuntien työntekijöiden ja luottamushenkilöiden jalkapalloturnaus Gloria Patri pelataan jo 24. kerran.

piispa_Jolkkonen_kuva_mira_strengell_XL.jpg

Kuopion ev.lut. seurakuntien joukkue voitti kultaa viime vuonna. Pelipaikkana toimivat Savon Sanomat Areena, Keskuskentän tekonurmi ja Puijon Stadion sekä Puijonlaakson nurmikenttä. Turnauksen avaa Savon Sanomat Areenalla 26.8. klo 10.15 Kuopion hiippakunnan piispa Jari Jolkkonen ja Palloliiton edustaja Pekka Ojala. Turnaus järjestetään yhteistyössä Palloliiton ja Kirkkohallituksen kanssa.

Turnauksessa on yhtenä tärkeänä osana Kirkon ulkomaanavun Peace United -kampanja. Se pyrkii ehkäisemään sotien runtelemilla alueilla vaihtoehdottomuudesta kumpuavaa väkivaltaista radikalisoitumista ja kulttuurien välisiä konflikteja tarjoamalla mahdollisuuksia yhteyden kokemiseen jalkapallokentillä. Peace United hyväntekeväisyysotteluun osallistui kustakin joukkueesta kaksi pelaajaa. Toinen joukkue koostui turvapaikanhakijoista, jotka asuvat Setlementti Puijolan ylläpitämissä vastaanottokeskuksissa Siilinjärven Tarinassa ja Kuopion Leväsellä. Mukana oli myös muutama Puijolan työntekijä. Peace United -ottelu pelataan 26.8. klo 13.30 Savon Sanomat Areenalla.

2016-08-23 14:27:01.0