Gloria Patri -turnauksessa Kuopioon pronssia

Kuopion ev.lut. seurakuntien joukkueen Piisbailaajien viime vuoden kulta vaihtui nyt pronssiin.  Tänä vuonna voiton vei Mooseksen Potku -joukkue, joka koostui Helsingin yliopiston teologian opiskelijoista. Hopeaa otti Lahden Liberot.

PeaceUnited_hyväntekeväisyyspeli_XL.jpg

Seurakuntien työntekijöiden ja luottamushenkilöiden jalkapalloturnaus Gloria Patri pelattiin jo 24. kerran 26.8. Kuopiossa. Turnauksessa oli yhtenä tärkeänä osana Kirkon ulkomaanavun Peace United -kampanja. Se pyrkii ehkäisemään sotien runtelemilla alueilla väkivaltaista radikalisoitumista ja kulttuurien välisiä konflikteja. Peace United hyväntekeväisyysotteluun osallistui turvapaikanhakijoita, jotka asuvat Setlementti Puijolan ylläpitämissä vastaanottokeskuksissa Siilinjärven Tarinassa ja Kuopion Leväsellä. Mukana oli myös muutama Puijolan työntekijä. Reilun pelin hengessä pelaajat sekoitettiin eri joukkueisiin.  KuPSin Tuomas Rannankari oli paikalla kannustamassa.

Alavan kirkkoherra Hannu Koskelainen on ollut mukana lähes jokaisessa turnauksessa. ”Tunnelma oli tälläkin kertaan loistava”. Helsingin Paavalin kirkkoherra Kari Kanala kertoi, että turnaus tarjoaa loistavaa kollegiaalista vertaistukea. Muusikko Petri Laaksonen oli puolestaan innoissaan päästessään laulamaan Maamme-laulua Savon Sanomat Areenalla.

2016-08-26 17:42:55.0