Asiallisen keskustelun ilta uudesta avioliittolaista

Kallaveden seurakunnassa järjestetään vuosittain ajankohtaisista yhteiskunnallisista aiheista keskustelutilaisuuksia. Sunnuntaina 9.10. klo 18.00 Kallaveden kirkolla uudesta avioliittolaista ovat keskustelemassa Savon Setan puheenjohtaja Iina Särkkä, kansanedustaja Markku Rossi ja kirkolliskokousedustaja Pekka Niiranen. Paneelikeskustelun vetäjänä toimii kirkkoherra Matti Pentikäinen.

IMG_1081.jpg

Tänä syksynä seuraavan vuoden maaliskuun alussa voimaan tuleva uusi avioliittolaki on ajankohtainen yhteiskunnallisesti ja erityisesti kirkolle, jonka papeilla on avioliittoon vihkimisoikeus.

Kallaveden seurakunnassa ollaan oman kirkon perustoiminnan lisäksi kiinnostuneita asioista, jotka ovat ajassa kiinnostavia tai mieltä liikuttavia.

Vuonna 2015 keväällä aiheena olivat eduskuntavaalit, jolloin tilaisuuteen kutsuttiin ehdokkaita kaikista puolueista. Puolueiden edustajille jaettiin ennen paneelikeskustelua kysymykset, joihin heillä oli mahdollisuus vastata yleisön kuullen. Kysymysten aiheet liittyivät politiikkaan ja yhteiskunnallisiin asioihin kirkon näkökulmasta.

Syksyllä yleisötilaisuuden aiheena oli: ”Millaista kriisiä pakolaiset pakenevat Syyriasta ja Irakista?” Aiheesta piti esitelmän Kuopion sotilasalueen aluetoimiston päällikkö everstiluutnantti Ensio Palosaari.

2016-10-08 12:29:53.0