Kuopion rauhanyhdistykselle myönnettiin toiminta-avustus

Kuopion ev.lut. seurakuntien yhteinen kirkkoneuvosto myönsi Kuopion ja ympäristön rauhanyhdistys ry:lle 17 500 euron toiminta-avustuksen.

kuvassa Kuopion ev.lut. seurakuntien logo

Rauhanyhdistyksen toiminta keskittyy laajaan seuratoimintaan sekä vilkkaaseen lapsi- ja nuorisotyöhön eri toimintamuotoineen. Yhdistys tekee paljon arjen diakonia- ja vanhustyötä. Jäseniä yhdistyksessä on 550 ja sen viikoittaiseen toimintaan osallistuu n 1 500 henkilöä, joista lapsia ja opiskelevia nuoria on kaksi kolmasosaa.

Rauhanyhdistyksellä on vuonna 1987 valmistunut noin 1 000 m²:n suuruinen toimitalo Kettulanlahdessa. Toimitalo on palvellut hyvin yhdistyksen toimintaa, mutta toiminnan laajentuessa ja tekniikan vanhentuessa siinä on jouduttu tekemään useita muutos- ja parannustöitä.

Rauhanyhdistyksen maksuvalmiuden heikkeneminen johtuu paitsi toimitalon peruskorjauksesta ja sitä edeltäneestä pysäköintialueen rakentamisesta myös peruskorjauksen myötä kohonneesta kiinteistöverosta.

2017-02-20 17:26:01.0