Kuopiosta laulajia Messias-oratorioon

Händelin Messias-oratorio kokoaa yhteen 900 laulajaa Senaatintorille lauantai-iltana 20.5. valtakunnallisille Kirkon musiikkijuhlille. Myös Kuopiosta osallistuu laulajia ja harjoitukset ovat käynnissä.
Messias-oratorion harjoituksen Kallaveden kirkossa. Johtajana Seppo Murto.

Helsingin tuomiokirkkoseurakunnan kanttori Seppo Murron johtaman Messias-oratorion esittävät Suurkuoro solisteineen sekä Lohjan kaupunginorkesteri.

Laulajat ovat harjoitelleet Hallelujaa ja muita teoksen suosituimpia kuoro-osia eri puolilla Suomea.

Seppo Murto olikin harjoituttamassa Kuopion Kallaveden kirkossa kuopiolaisia laulajia lauantaina 11.3.

Unohtumaton elämäys

Monelle musiikinharrastajalle laulaminen yhdessä isossa kuorossa on unohtumaton elämys. Harva kuoro saa laulaa omassa seurakunnassa huippuyhtyeiden ja orkesterien säestäessä yhteislaulua. Teoksia on harjoiteltu pitkin vuotta pienissä kokoonpanoissa.

Valtakunnallisille Kirkon musiikkijuhlille Helsinkiin on ilmoittautunut tähän mennessä yli 4000 laulajaa eri puolilta Suomea.

19.–21.5. järjestettävät Musiikkijuhlat täyttävät Helsingin ydinkeskustan, Senaatintorin ja tuomiokirkon laadukkaalla, iloisella ja moni-ilmeisellä musiikilla. Konsertteja järjestetään myös muissa helsinkiläiskirkoissa.

Sunnuntaina 21.5. kokoonnutaan vielä torimessuun Senaatintorille. Kirkon musiikkijuhlien suurkuoro sekä Helsingin Poliisisoittokunta takaavat, että laulu täyttää Senaatintorin.

Katso video kuoroharjoituksistaLinkki avautuu uudessa välilehdessä Kallaveden kirkossa lauantaina 11.3.

2017-03-13 13:00:01.0