Kuurojen Lähetyksen vuosijuhla Kuopiossa

Kuopiossa koolle tulee lähes 200 kuuroa tai muuten viittomakieltä käyttävää. Vuosikokous, kokoontuminen ja juhlat ovat Kuopiossa 25.–26.3.2017.
Kuuronjen lähetyksen kohteesta kuva.

Kuurojen Lähetyksen vuosijuhla ja -kokous järjestetään kolmatta kertaa Kuopiossa, aiemmat kerrat olivat 1978 ja 2000. Jumalan kämmenellä -teemaiset päivät korostavat hyvin pienen kuurojen vähemmistön turvallista luottamusta Jumalan huolenpitoon.

Samalla kun kokoustetaan ja päivitetään yhden vähemmistön ajankohtaiset asiat, hoidetaan myös sosiaalisia suhteita, mikä on kielivähemmistölle hyvin tärkeää: kuurojen asema ei ole helppo edelleenkään eikä kuurojen maailmaa tunneta riittävästi. Parhaan tilannekatsauksen kuulee iltajuhlassa lauantaina 25.3. Keskusseurakuntatalolla klo 18. Visuaalisesti kiinnostavaa on kaikille avoin kaksikielinen messu eli viittomakielinen ja suomenkielinen messu Tuomiokirkossa sunnuntaina 26.3. klo 10.

YouTube-video

Kuurojen virrenveisuu tapahtuu viittomalla. Jumalan kämmenellä -virttä viitotaan Kuopion Diakoniakeskuksella harjoitellen esiintymistä Kuopiossa kolmatta kertaa pidettäville Kuurojen Lähetyksen päiville 2017.

Tue Mar 21 11:14:00 EET 2017