Tasauspäivän porkkanamarkkinat

Lauantaina 16.9. Puijon kirkolla ja ostokeskuksella vietetään tasauspäivää. Luvassa on myyjäisiä, valokuvanäyttely ja konsertti lapsille.

Porkkanamarkkinat

Myyjäiset ovat klo 10 – 14 Puijonlaakson ostoskeskuksella. Puijon kirkolla klo 13 – 14 on tarjolla porkkanasosekeittolounasta hintaan 5 €/hlö, lapset ilmaiseksi. Kirkossa klo 13 – 15 on Kirsti Kirjavaisen valokuvanäyttely ”Naisia Nepalissa”. Jukka Salminen konsertoi kirkossa lapsiperheille klo 15.

Porkkanamarkkinat ovat Kuopion ev.lut. seurakuntien yhteinen tasauspäivän tapahtuma, jossa on mukana eri seurakuntien vapaaehtoisia. Tasauspäivänä myytävänä porkkana-aiheisia tuotteita. Tuotto lahjoitetaan Suomen Lähetysseuran Tasauskeräyksen kautta eri kohteisiin.

Tasaus-kampanja on yli 20 vuoden aikana tullut osaksi seurakuntien työtä. Suomen Lähetysseura tukee Tasaus-keräyksen tuotolla naisten koulutusta, verkostoitumista, taloudellista itsenäisyyttä ja osallistumista rauhantyöhön.  Askel askeleelta naisten rooli yhteiskunnallisena toimijana vahvistuu. Lähetysseura tekee vaikuttamistyötä, jotta naisten rooli rauhanprosesseissa vahvistuisi.

Tasaus 2017 -kampanja verkossaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

2017-09-14 10:35:01.0