Seurakunnat jakavat piparkakkuja joulurauhan toivotuksena

Perjantaina 1.12. useat seurakunnat eri puolella Suomea jakavat aamun kiireessä kulkeville piparkakkupussin, jossa on mukana joulurauhan toivotus. Kuopiossa piparkakkuja jaetaan muun muassa kaupungin torilla.

kuvassa piparkakkupusseja

Vantaalta seitsemän vuotta sitten alkunsa saanut tapahtuma on laajentunut pääkaupunkiseudun lisäksi monille muille paikkakunnille. Jaossa on 67 000 pussia, joissa on yhteensä 134 000 piparkakkua.

Suurin osa piparkakuista jaetaan aamuliikenteessä kello 6–9 välillä. Mukana ovat Espoon, Helsingin, Hämeenlinnan, Jyväskylän, Kauniaisten, Kuopion, Lahden, Tampereen ja Vantaan seurakunnat. Piparkakkuja jaetaan mm. bussipysäkeillä, rautatieasemilla, metroasemilla, raitiovaunupysäkeillä, kauppakeskuksissa ja Vantaalla myös lentoasemalla.

Joulutempaus piparkakkuineen on saajilleen yllätys. Tapahtuman tavoitteena on levittää hyvää joulumieltä.

Fri Dec 01 06:00:00 EET 2017