Nilsiän Isopappilan myynti vahvistui

Kuopion ev.lut. seurakuntayhtymän yhteinen kirkkovaltuusto päätti 12.6. kokouksessaan, että Nilsiän Isopappilan myydään.

kuvassa Nilsiän Isopappila

Myytävänä on noin 6 000 m²:n suuruinen erottamaton määräala Kuopion kaupungin Nilsiän kaupunginosassa olevasta Isopappila -nimisestä tilasta ja määräalalla olevat rakennukset.

Arviointiasiantuntija on 20.6.2016 laatinut Isopappilasta arviokirjan. Arviokirjan mukaan markkina-arvo arviointihetkellä kesäkuussa 2016 oli suuruusluokkaa 103.000 euroa +/- 20%.

Vanha pappilarakennus on varustettu suojelumerkinnällä sr, suojeltava rakennus. Rakennushistoriallisesti arvokas rakennus, jonka kunnostuksessa tulee pyrkiä säilyttämään rakennuksen kulttuurihistoriallinen arvo ja ulkoasu. Vanhan pappilan pihapiiri on merkitty arvokkaaksi pihapiiriksi (ap).

Tuula Heide-Savolainen ja Jukka Savolainen ovat tehneet Isopappilasta kirjallisen 100.000 euron tarjouksen, jonka yhteinen kirkkovaltuusto hyväksyi 12.6. kokouksessaan.

Myyntipäätös alistetaan vielä kirkkohallituksen vahvistettavaksi.

2018-06-12 17:49:00.0