Hallintojohtajaksi Riitta Hautaniemi

Kuopion ev.lut. seurakuntayhtymän yhteinen kirkkovaltuusto päätti 12.6. kokouksessaan, että hallintojohtajan virkaan valitaan ekonomi Riitta Hautaniemi.

kuvassa Kuopion ev.lut. seurakuntien logo

Yhteinen kirkkovaltuusto on myöntänyt 24.10.2017 hallintojohtaja Timo Korhoselle eron hallintojohtajan virasta 1.10.2018 lukien.

Määräaikaan 25.2.2018 mennessä virkaan tuli 14 hakemusta. Hakijoista 13 täytti viran kelpoisuusehdot.

Yhteisen kirkkoneuvoston 19.3.2018 tekemän esityksen pohjalta yhteinen kirkkovaltuusto päätti 20.3.2018, että hallintojohtajan virka julistetaan uudelleen haettavaksi ja että hakumenettelyssä otetaan huomioon aikaisemmat hakemukset.

Uuteen Määräaikaan mennessä tuli 14 uutta hakemusta. Koska aikaisemmat hakemukset otettiin huomioon, hakemuksia virkaan oli kaikkiaan 28 kpl, joista kelpoisia 24 kpl.

Soveltuvuusarviointiin ovat osallistuneet:

ekonomi Riitta Hautaniemi

MBA Marko Pursiainen

YTM Jarkko Seppälä

HTM Jussi Teittinen

Yhteinen kirkkoneuvosto päätti 28.5. kokouksessaan esittää yhteiselle kirkkovaltuustolle, että hallintojohtajan virkaan valitaan ekonomi Riitta Hautaniemi. Hänen kieltäytymisensä varalle ensimmäiselle varasijalle esitettiin hallintotieteiden maisteri Jussi Teittistä ja toiselle varasijalle yhteiskuntatieteiden maisteri Jarkko Seppälää.

Yhteinen kirkkovaltuusto valitsi 12.6. kokouksessaan hallintojohtajan virkaan (äänin 31 Hautaniemi, 6 Teittinen) ekonomi Riitta Hautaniemen.

Hautaniemellä on monipuolinen ja pitkä yli kahdenkymmenen vuoden kokemus vaativista, erityisesti taloushallinnon johtamistehtävistä sekä muutosjohtamisesta. Työryhmän käsityksen mukaan hänen talousosaamisensa ja johtamiskokemuksensa vastaa niihin haasteisiin joita seurakuntahallinnossa on nähtävissä. Soveltuvuusarviointi tukee työryhmän käsitystä.

Tue Jun 12 17:51:00 EEST 2018