Kirkko, KalPa ja KuPS jälleen mukana Kummipeleissä

Kuopiossa on jälleen hieno mahdollisuus lähteä kummin kanssa KuPSin ja KalPan peleihin. Kumminkaa -pelit ovat torstaina 13.9. KuPS–FC Lahti klo 18.30 ja perjantaina 4.1.2019 KalPa-SaiPa klo 18.30.

Ruusteri-maskotti poseeraa Aatu Pantsun ja hänen kummisetänsä Tero Vainikaisen kanssa.

Aatu Pantsu ja kummisetä Tero Vainikainen.

Kirkko järjestää tänäkin vuonna Kummipelejä ympäri Suomea osana Kumminkaa.fi-toimintaansa. Kumminkaa.fi-brändillä kirkko tahtoo vahvistaa läsnäoloaan kummien ja kummilasten elämässä. Yhtenä konkreettisena esimerkkinä tästä ovat Kuopiossakin järjestetyt Kummipelit.

”Todella hienoa, että kirkkona voimme olla mukana eri tavoin tukemassa kummisuhdetta. Kummius on elinikäinen ihmissuhde, ja mikä olisikaan parempi tapa vahvistaa kummisuhdetta kuin viettää aikaa oman kummilapsensa kanssa, olipa kyse sitten minkä ikäisestä kummilapsesta tahansa”, Kuopion seurakuntayhtymän nuorisosihteeri Hanna Kärsämä toteaa.

Kummipeleihin kutsutaan kummeja kummilapsineen muun muassa seurojen lipputarjouksilla. Seurakunnat ovat peleissä mukana järjestämässä monenlaista ohjelmaa ennen peliä ja erätauoilla.

KuPS ja KalPa yhteistyössä Kummipeleissä

Kuopion pääsarjatason suurimmat urheiluseurat KuPS ja KalPa tekevät Kummipelit yhteistyössä.
”Ideoimme Kummipelit yhdessä KalPan ja kirkon kanssa ja konsepti osoittautui toimivaksi”, KuPSin markkinointipäällikkö Tero Taipale kertoo.
”Yhteistyö näkyy suunnittelun lisäksi myös yhteismarkkinoinnissa ja tapahtumatoteutuksessa, sillä molemmissa Kummipeleissä on paikalla myös toisen seuran pelaajia, joiden kanssa voi ottaa yhteiskuvia ja osallistua kummitoimintaan”, kertoo KalPan markkinointipäällikkö Paula Seppänen.
”Kummipelien rakentamisessa yksi parhaita elementtejä on seurojen ja kirkon yhteistyö. Kummipeleistä on saatu nyt kausittainen juttu Kuopion seudulla ja toivonkin että tapahtumat vain paranevat vuosi vuodelta”, Taipale jatkaa.

Muutakin kummitoimintaa on jo

”Kummius on merkittävä luottamustehtävä. Suomessa syntyy vuosittain kymmeniä tuhansia uusia kummisuhteita. Usein kummit miettivät mitä oman kummilapsen kanssa voisi tehdä. Tähän haasteeseen seurakunnat ovat hyvin tarttuneet. Viime vuosilta hyviä esimerkkejä Kummipelien lisäksi ovat olleet kummipäivät, kummiristeilyt ja kummileirit”, seurakuntakasvatuksen asiantuntija Jari Pulkkinen Kirkkohallituksesta kertoo.

Kuopio

• KuPS – FC Lahti to 13.9. klo 18.30 Savon Sanomat Areenalla
  • Kummilapsi ilmaiseksi peliin – lipunmyyntipiste stadionin portilla.
  • Selfieseinä, paikalla myös KalPan pelaajia ja KalPan maskotti Ruusteri!
  • Toimintapiste, paikalla KalPan ja KuPSin pelaajia.
  • Rintanappien painoa

KalPa – SaiPa pe 4.1.2019 klo 18.30 Niiralan Montussa

• Kummilapsi istumapaikalle vain 5 € päätykatsomoissa (tarjous 7-15-vuotiaille lapsille, normaali 10 €, liput tulevat myyntiin 31.8.2018).
  • Rintanappien painaminen yhdessä kummin kanssa.
  • Yhteiskuva kummin, Ruusterin ja KalPa-pelaajien sekä KuPS-pelaajien kanssa.
  • Mahdollisuus osallistua Kumminkaa-luistelukisaan erätauolla, huom. omat luistimet mukaan!
  • Omat kuvat voi tägätä #Kumminkaa ja samalla osallistut arvontaan.

2018-08-15 10:30:00.0