Pysäkki 2016 -tapahtuma Alavassa

Alavan kirkolla järjestetään 9.-10.4.2016 hengellisen elämän päivät.
Pysakki_taivas_S.jpg

Pysäkki 2016 -tapahtuman teemana on tänä vuonna ylösnousemuksen hengellinen merkitys ”Läpi lukkojenkin”. Kolmatta kertaa järjestettävä Pysäkki on tapahtuma kaikille, joita kiinnostavat hengellisen elämän kysymykset ekumenian hengessä.

Pysäkillä eletään tällä kertaa pääsiäisen salaisuutta ja ylösnousemuksen iloa. Piispa Jari Jolkkonen ja dosentti Pauli Annala San Damianon yhteisöstä johdattavat pääsiäisen syvän yhteyden äärelle. Lauluyhtye Vox Silentii ohjaa rukouslauluun. Mukana ovat myös piispa Arseni ortodoksikirkosta ja kirkkoherra Francisco Garcia katolisesta kirkosta sekä Väärnin pappilan emäntä Minna Kettunen.

Järjestäjinä ovat Kirkkohallitus, Seurakuntaopisto/ Agricola, Hiljaisuuden ystävät, Kuopion hiippakunta, Kuopion ev.lut. seurakunnat.

Tapahtuma on maksullinen, mutta kaikilla on mahdollisuus osallistua avoimiin tapahtumiin.

Kaikille avoimet tilaisuudet:

Lauantai 9.4.
12.00 Läpi lukkojenkin – messu Alavan kirkossa
Liturgi piispa Jari Jolkkonen, saarna Peppi Sievers. Avoin kaikille.
15.30 Herra Jeesus tulla voi – hengellisten aarteitten äärellä Alavan kirkossa
Keskustelua johdattelevat piispa Arseni ortodoksikirkosta, kirkkoherra Francesco Garcia katolisesta kirkosta sekä piispa Jolkkonen ev.lut. kirkosta. Avoin kaikille.
19.30 Rukoushetki – Taize-lauluja ja hiljaisuuden rukouksia. Avoin kaikille.
Sunnuntai 10.4.
11.00 Pyhä Henki luo juhlan sydämiin – messu Alavan kirkossa
Saarna emerituspiispa Matti Sihvonen, musiikki Vox Silentii. Avoin kaikille.

Ohjelma ja ilmoittautuminen

2016-04-06 12:10:00.0