Seurakuntasi tarjoaa keskusteluapua

Elämässä tulee usein eteen sellaista, mitä ei ole osattu odottaa. Rahahuolet painavat. Työttömyys tai sen uhka varjostaa elämää. Ihmissuhteet huolettavat ja painavat mieltä. Sairauden varjo on laskeutunut päälle ja tulevaisuus pelottaa.

Älä jää yksin vaan ota rohkeasti yhteyttä. Kirkon yksi tärkeimpiä tehtäviä on auttaa ja tukea vaikeuksien keskellä sekä käytännöllisissä asioissa että henkisessä selviämisessä.

Ota yhteyttä oman seurakuntasi työntekijään kun kaipaat keskustelukumppania. Kysymykset tai ongelmat voivat olla miltä elämänalueelta tahansa. Keskusteluissa tärkeää on luottamuksellisuus.

Oman seurakuntasi voit tarkastaa täältä.

Nuoria ja opiskelijoita tukee yhteinen nuoriso- ja oppilaitostyö.

Sairaalasielunhoito on sairaalassa ja hoitolaitoksissa tapahtuvaa auttamista.

Perheneuvonnassa selvitetään parisuhteeseen ja perheeseen liittyviä kysymyksiä.

Tukea kuuroille, näkövammaisille ja kehitysvammaisille Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Tukea mielenterveyskuntoutujille

Tukea päihderiippuvuuden kanssa kamppaileville ja läheisille

Tukea vangeille ja läheisille

Valtakunnallista keskusteluapua

Kirkon keskusteluapua on tarjolla Palvelevan puhelimessa, chatissa, netissä ja kirjeessä. Palveleva puhelin (0400 221 180) on avoinna joka päivä klo 18–24.

Kirkko on myös mukana Sekasin-chatissaLinkki avautuu uudessa välilehdessä, joka tarjoaa keskusteluapua nuorille. Palvelussa nuoret voivat käydä läpi heille tärkeitä asioita koulutetun päivystäjän kanssa. Chat on avoinna arkisin klo 9–24 ja viikonloppuisin klo 15–24.

Sairaalapappi opastaa potilasta sairaalan käytävällä, keskustelevat.