Kaavin hautausmaa

Hautakiviä kesäisellä hautausmaalla.

Kaavintie 24, 73600 Kaavi

Erikoisalueet

Hautausmaalle tultaessa, heti sisääntulon vasemmalla puolella on muualle haudattujen vainajien muistopaikka. Uurnahauta- ja muistolehtoalue sijaitsee sisääntulon oikealla puolella.

Hautausmaalle on haudattu viisi sankarivainajaa omaisten hallinnassa oleviin hautoihin.

Erikoismuistomerkit

Hautausmaalla on erikoismuistomerkki, joka on omistettu Tuntemattomalle kaavilaiselle.

Rakennukset

Hautausmaalla on varastorakennus ja lisäksi huoltorakennus aivan hautausmaan välittömässä läheisyydessä.
Kirkon lähellä olevassa vanhassa tapulissa on nykyään vainajien säilytystilat.

Siunaustilaisuudet

Siunaustilaisuudet järjestetään pääsääntöisesti vieressä olevassa Kaavin kirkossa.

Hautausmaa sijaitsee Kaavin keskustassa, Kuopiosta 57 kilometriä itään.

Kaavin hautausmaa on perustettu 1920-luvulla ja sen pinta-ala on 7,68 hehtaaria.

Hautausmaa tuli seurakuntaliitoksen myötä Kuopion ev.lut. seurakuntayhtymän omistukseen vuoden 2011 alusta.

Pysäköinti Pysäköinti