Kaavin alueseurakunta - huikea mahdollisuus!

Haluatko itsellesi ystävän? Haluatko tukea henkiseen, hengelliseen ja taloudelliseen hyvinvointiinsi? Haluatko osallistua toimintaan, jossa saat toteuttaa itseäsi? Kaikkea tätä Kaavin alueseurakunta tarjoaa sinulle ja lisäksi paljon enemmän.

Kaavin aluetyöstä vastaamme yhdessä aluevastuuryhmän ja Kaavin alueseurakunnan työntekijöiden kanssa.

Ole reilusti yhteydessä!

Siunausta elämääsi! Terv. Mikko Huhtala, Kaavin pappi

Ajankohtaista Kaavin alueseurakunnassa

Vuonna 2017 muistetaan Reformaatiota ja Stolbovan rauhaa

Kaavi sijaitsee historiallisen Karjala-Savo valtaväylän varrella. Ensimmäinen vaunuilla kuljettava tie Sortavalasta Kuopioon kulki Polvijärven ja Kaavin kautta. Kaavi on savolaisista ensimmäisenä ottanut vastaan idästä tulevat, ovatpa he olleet rauhan tai sodan asialla.

Siksi rauhan rakentaminen on merkinnyt Kaaville paljon. Tänä vuonna on syytä muistaa 27.2.1617 solmittua 450 vuotta täyttävää Stolbovan rauhaaLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Ruotsin ja Venäjän välillä pitkään jatkunut Inkerin sota päättyi tuolloin ja tämän jälkeen Kaavi ei ollut enää epämääräistä levotonta rajaseutua.

Kaavin alueseurakunta osana Kuopion seurakuntayhtymää ottaa osaa myös Reformaation juhlallisuuksiin. Pappismunkki Martti Luther julkaisi  Katolisen kirkon väärää opetusta vastaan suunnattua 95 teesiä vuonna 1517. Tästä alkoi hänen ja katolisen kirkon välinen kiistely, joka johti reformaatioon eli katolisen kirkon hajaantumiseen ja protestanttisten kirkkojen syntyyn.

Jumalanpalvelukset erikseen mainittuja poikkeuksia lukuunottamatta normaalisti Kaavin kirkossa sunnuntaisin klo 13.

TIlaisuuksista ilmoitetaan tapahtumissa ja lehti-ilmoituksissa.

Lisätiedot: Mikko Huhtala, puh. 040 4888625, mikko.huhtala@evl.fi

Asiakastiedot: Mikko Huhtala
  Murronharjuntie 1045
  31950 SADONMAA