"Lumi valkeaa" Petri Laaksosen joulukonsertti

ke 13.12. klo 19.00 – ke 13.12. klo 20.30

Alavan kirkko

Liput 20 euroa. Ennakkomyynti Ticketmaster.fi tai tuntia ennen ovelta.

Laulaja - lauluntekijä Petri Laaksonen esiintyy adventin aikaan usealla paikkakunnalla eri puolilla Suomea Lumivalkeaa - joulukonsertissaan. Vuonna 1994 ensilevynsä Täällä Pohjantähden alla julkaisseen artistin ohjelmistoon ovat aina kuuluneet myös joululaulut sekä niiden myötä hänen suositut joulukonserttinsa. Jo lapsena Petristä vaikuttavinta joulussa oli kaunis joulumusiikki.

Ammattimaiseksi säveltäjäksi ja laulajaksi ryhdyttyään hän alkoi itsekin säveltää joululauluja. Laaksosen ensimmäinen joululevy Lumivalkeaa (kultalevy) julkaistiin tasan kaksikymmentä vuotta sitten (1997) ja vuosijuhlan kunniaksi se on valittu myös tämän vuotisen joulukonserttikiertueen nimeksi. Levyn nimikkolaulun lisäksi monet muutkin Laaksosen jouluiset sävelmät ovat jääneet elämään niin, että eri artistit ja kuorot ovat ottaneet hänen laulujaan ohjelmistoonsa.

Petri Laaksosen toinen joululevy Talven syliin (2004) sai aikoinaan myös erinomaisen vastaanoton. Levyn nimikkolaulun (Talven syliin) nousten jopa Radio Suomen listaykköseksi (duetto Virve Rostin kanssa). Tuotteliaan laulaja-säveltäjä Petri Laaksosen artistiprofiili on monipuolinen. Jouluisten laulujen lisäksi hänen kynästään ovat lähtöisin mm. suositut euroviisuhitit Eläköön elämä, Sata salamaa, Oot voimani mun, kuin jo edellä mainittu

Täällä Pohjantähden alla -klassikkosävelmäkin. Kuulijoiden sydämiin hän on laulanut itsensä myös monilla romanttisilla iskelmillä sekä hengellisillä lauluilla klassikkorunoilijoiden teksteihin säveltämiensä laulujen ohella. Laaksosen levyjä on myyty yhteensä yli 250 000 kappaletta. Petri Laaksonen on pidetty laulaja niin konserttisaleissa kuin kirkoissakin. Välittömänä esiintyjänä ja sielukkaana tulkitsijana hänellä on poikkeuksellinen kyky koskettaa kuulijoita melodisilla ja elämänmakuisilla lauluillaan. Artistin tämän vuoden konsertit ovat hyväksytty myös Suomi 100 juhlavuoden viralliseen ohjelmistoon, minkä laulaja aikoo ottaa huomioon myös joulukonserttien kappalevalinnoissa.

Lumivalkeaa - joulukonsertti on oivallinen mahdollisuus virittäytyä vuoden suureen juhlaan vahvan tulkitsijan ja melodisten laulujen myötä, joilla Petri haluaa välittää joulun toivorikasta ja lohduttavaa viestiä, iloa ja rauhaa. Konsertissa Petri Laaksosta säestävät vivahteikkaasti taitavat ammattikuusikot Petri Hatakka koskettimet sekä kitaristeina paikkakuntakohtaisesti Jan Lindström, Make Perttilä, Markus Bäckman.

Petri Laaksonen ja Kirkkopalvelut ry:n hallinnoima Kotimaanapu-hyväntekeväisyyspalvelu ovat solmineet yhteistyösopimuksen hädässä olevien ihmisten auttamiseksi Suomessa. Petri Laaksonen lahjoittaa osan konsertin tuotosta Kotimaanavulle. Tämän kautta tuetaan vähävaraisista perheistä tulevien lasten ja nuorten musiikki- ja urheiluharrastuksia. Apu toimitetaan perille saajilleen seurakunnan kautta.

Alavan seurakunta