Ekumeeninen rukousviikko 2024 Kuopiossa ja lähialueella

Kristittyjen ykseyden ekumeenista rukousviikkoa vietetään 18.–25. tammikuuta.

Vuonna 2024 viikon teemana on ”Rakasta Herraa, Jumalaasi ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi”. Kristittyjen ykseyden rukousviikon materiaalit on  tällä kertaa valmisteltu Burkina Fasossa. Kristittyjen ykseyden rukousviikko on kansainvälinen rukousliike, joka on laajasti tunnettu meillä ja muualla, sitä vietetäänkin yli 120 maassa.

Kuopiossa ja Kuopion seudulla ekumeenisen rukousviikon tapahtumista vastaa Kuopion kristillisten seurakuntien yhteistyöryhmä, joka koostuu eri seurakuntien edustajista luterilaisesta, katolisesta, ortodoksisesta ja vapaiden suuntien seurakunnista. Sen tarkoituksena on muun muassa edistää kristillisten seurakuntien keskinäistä kunnioitusta ja yhteyttä sekä antaa tietoja niiden toiminnasta.

Rukousviikon tilaisuuksia eri seurakunnissa

• to 18.1. Rukous- ja ehtoollishetki klo 18 Kuopion metodistiseurakunnassa. Rukous erityisesti Kuopion kaupungin puolesta. Mukana rukoilijoita eri seurakunnista. Puusepänkatu 7.

• to 18.1. Ekumeeninen ilta klo 18 Karttulan vapaakirkolla. Kirkkotie 21.

• su 21.1. Rukousviikon paikallinen pääjuhla klo 18 Kuopion tuomiokirkossa. Pääjuhlassa ekumeeninen kuoro, esirukouksessa mukana ihmisiä eri seurakunnista, isäntänä tuomiorovasti Risto Voutilainen. Kirkkokahvit.

• ma 22.1. Tilaisuus klo 18 Pyhän Joosefin seurakunnassa. Lönnrotinkatu 24.

• ke 24.1. Tilaisuus klo 18 Kuopion Helluntaiseurakunnassa yhdessä vapaaseurakunnan kanssa. Vuorikatu 29.

• to 25.1.  Ekumeeninen ilta klo 18 Pyhän Johanneksen kirkolla. Ilta kirkolla on suunnattu kaiken ikäisille, illan teemana on rukous. Päätämme illan yhteiseen iltapalaan. Ampujanpolku 2.

Ajankohtaisimman tapahtumatiedon löydät kunkin illan järjestäjäseurakunnan tapahtumailmoituksista.

Ekumeenisen rukousviikon 2024 mietiskely- ja rukousaineistotLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Suomen Ekumeenisen Neuvoston verkkosivu

Kädet kohotettuna kohti ilta-aurinkoa, käsissä risti.