Metsä kirkkoni olla saa

Seurakunnissa järjestetään nyt runsaasti luontokirkkoja ja kesäseuroja.

juhannus_S.jpg

Jumala on sanallaan luonut kaiken olevaisen ja ylläpitää sitä. Hän on antanut ihmiselle vastuun luomakunnan huolenpidosta. Ihmisen tehtävä on viljellä ja varjella luomakuntaa ja toimia tuhon voimia vastaan.

Luomakunnan sunnuntaita vietetään seurakunnan valitsemana touko-lokakuun sunnuntaina. Luomakunnan sunnuntaina kiitetään ja muistetaan Jumalan jatkuvaa luomistyötä.

Kesä on suosittua luontokirkkojen ja kesäseuraojen aikaa. Kuopion seurakunnissa järjestetään runsaasti erilaisia tapahtumia luonnon helmassa lähiviikkoina.

Ohessa muutamia poimintoja:

Kesäseurat Karttulassa Jaakkolan pihassa to 7.7. klo 13.30.

Kansanlaulukirkko Konttilassa Puijon mäellä su 10.7. klo 12. Tuttuihin kansansävelmiin laadittuja hengellisiä lauluja lauletaan Konttilan torpalla. Lauluyhtye Täys8 ja kanttori Anna Antikainen laulattavat. Pastori Kari Kuula ja kesäteologit Jenni Tabell ja Laura Kemppainen avaavat pyhäpäivän sanomaa. Konttilaan voi kävellä Puijon metsäpolkuja. Autolla pääsee Antikkalantietä, paikoitus tien päässä. Konttilan pihassa on rajoitetusti paikoitustilaa.

Pihaseurat ke 13.7. klo 18. Kahvi klo 17.30. Vanhan Pappilan pihassa, Kuninkaankatu 12

Pihaseurat ke 13.7. klo 18 Puijon kirkolla.

Luontokirkko Tuusniemellä Seinävuoren Rotkolaaksossa to 14.7. klo 18.

Luontokirkko Tuusniemellä la 16.7. klo 13 Paimensaaressa. Yhteistyössä Etelä-Tuusniemen kyläyhdistyksen kanssa.

Luontokirkko Tuusniemellä su 17.7. klo 10 Kojanlahden retkisatamassa. Yhteistyössä Kojanlahti-Ruskila kyläyhdistyksen kanssa.

Lisää tapahtumia löytyy:

www.kuopionseurakunnat.fi/tapahtumatLinkki avautuu uudessa välilehdessä