Suuremman suojassa koulutielle

Kirkko aloittaa reilun vuoden mittaisen kampanjoinnin teemalla Suuremman suojassa. Kirkko haluaa kampanjallaan korostaa erityisesti ihmisarvon tärkeyttä yhteiskunnassa. Kampanja alkaa ekaluokkalaisten kouluun siunaamisilla.

KouluunSiunaus_Jumalankämmenellä_suomeksi-1120x747_THUMB.jpg

Seurakunnat ympäri Suomen järjestävät ekaluokkalaisten siunaushetkiä elokuussa. Osa seurakunnista on siunannut kouluun lähteviä jo keväällä eskarivuoden päätteeksi.

Kuopiossa on siunattu kouluun lähteviä jo keväällä. Koulusiunauksia on vielä Alavan kirkossa keskiviikkona 10.8. klo 18 ja Neulamäen kirkossa klo 17. Karttulan Syväniemen kirkossa keskiviikkona 10.8. klo 18. Vehmersalmen kirkossa maanantaina 15.8. klo 8.45 ja Tuusniemen kirkossa keskiviikkona 24.8. klo 18.

Torstain 11.8. Yle Radio 1:n aamuhartaudessa klo 6.15 ja uusintana klo 7.50 koulujen aloituksesta puhuu pastori Mari Leppänen.

Suuremman suojassa -kampanja jatkuu jo lokakuussa, jolloin vietetään Enkelten sunnuntaita eli mikkelinpäivää.

Sosiaalisessa mediassa jaettavia Suuremman suojassa -meemejä löytyy juuri avatuilta verkkosivulta www.suuremmansuojassa.fi. Verkkosivuilla on myös Helsingin piispa Irja Askolan videosiunaus kaikille koulutiensä aloittaville. Videolla piispa Askola kertoo omista koulumuistoistaan ja kannustaakin pieniä koululaisia ja heidän läheisiään olemaan luottavaisin mielin uuden edessä.

2016-08-03 14:37:01.0