Ympäristödiplomin haku loppusuoralla

Kuopion ev.lut. seurakuntayhtymän yhteinen kirkkoneuvosto hyväksyi ympäristöohjelman ja esittää, että yhteinen kirkkovaltuusto vahvistaa sen kokouksessaan 25.10.

kuvassa kahdet kädet ja taimi

Yhteinen kirkkoneuvosto päätti reilu vuosi sitten, että seurakuntayhtymälle haetaan Kirkon ympäristödiplomia. Se on seurakunnille, seurakuntayhtymille ja muille kirkon organisaatioille tarkoitettu ympäristöjärjestelmä. Tätä varten ympäristötyöryhmä ja projektisihteeri ovat laatineet tarvittavat dokumentit, joita ovat ympäristökatselmus, ympäristökatselmussuunnitelmat yhtymälle ja seurakunnille sekä ympäristöohjelma.

Ohjelma sisältää tavoitteet ympäristötyölle diplomikauden 2023-2028 ajaksi. Hyväksytty ympäristöohjelma on edellytys ympäristöjärjestelmän auditoinnille. Auditointi on suunniteltu pidettävän 15.-16.11.2022.

2022-10-10 16:47:00.0