Luottamushenkilöille esitetään maksettavaksi kokouspalkkiot

Kuopion ev.lut. seurakuntien yhteinen kirkkoneuvosto esittää yhteiselle kirkkovaltuustolle, että luottamushenkilöille maksettaisiin jatkossa kokouspalkkio.

Kokous_kuvaTuijaHyttinen_750x500.jpg

Yhteisen kirkkovaltuuston jäsenet Pauliina Huhtala, Jouni Palmu, Vesa Kärkkäinen, Tiina Marjanen ja Matti Miettinen jättivät yhteisen kirkkovaltuuston kokouksessa 25.10.2022 aloitteen koskien kokouspalkkioiden maksamista luottamushenkilöille.

Aloitteessa esitetään, että vuodesta 2023 alkaen kaikille seurakuntayhtymän yhteiseen kirkkovaltuustoon ja -neuvostoon, seurakuntaneuvostoihin sekä yhteisten tehtävien johtokuntiin valituille luottamushenkilöille maksetaan kokouspalkkiot luottamustoimen hoitamisesta.

Vuoden 2023 talousarvioon sisällytetään riittävä määräraha palkkioiden maksamista varten ja talousarvion hyväksymisen yhteydessä päätetään myös palkkioiden määrästä ja maksamisesta.

Kustannuslaskelmaan on lisätty myös luottamushenkilöille maksettava korvaus omien laitteiden (tabletti, tietokone) käytöstä. Laskelman perusteella vuoden 2023 talousarviossa kustannusvaikutuksena on huomioitu 102.000 euroa.

2022-11-07 19:11:04.0