Hallintojohtajaksi esitetään Mika Pulkkista

Kuopion ev.lut. seurakuntien yhteinen kirkkoneuvosto esittää hallintojohtajan virkaan Mika Pulkkista. Lopullisen valinnan tekee yhteinen kirkkovaltuusto 17.11.

PulkkinenMika_750x500.jpg

Yhteisen kirkkoneuvoston valitsema työryhmä laati yhdessä Eezy Personnel Oy:n edustajan kanssa hakuilmoituksen. Määräaikaan mennessä virkaan jätettiin 14 hakemusta. Valintatyöryhmä totesi, että hakijoista kolme henkilöä ei täyttänyt asetettuja kelpoisuusvaatimuksia.

Kelpoisuusehdot täyttävistä hakijoista valintatyöryhmä valitsi haastatteluun Anu Lehto-Korhosen, Pasi Marjakankaan, Jaana Niemelän, Mika Pulkkisen ja Henri Ruotsalaisen. Valinnan perusteena oli hakijoiden työkokemus ja osaaminen erityisesti julkis- ja/tai seurakuntahallinnon alalla sekä kokemuksen ja koulutuksen perusteella arvioitu kyky ja taito hallita viran tehtäväkenttään kuuluvia osaamisalueita.

Haastattelun jälkeen valintatyöryhmä päätti lähettää henkilöarviointiin hakijoista Pasi Marjakankaan ja Mika Pulkkisen

Valintatyöryhmä esitti yhteiselle kirkkoneuvostolle, että hallintojohtajan virkaan valitaan keskusrekisterin johtaja, teologian maisteri ja tekniikan kandidaatti Mika Pulkkinen. Hänellä on hakemuksen, haastatteluiden sekä henkilöarvioinnin perusteella monipuolinen koulutustausta ja sujuvat vuorovaikutustaidot. Lisäksi Pulkkisella on viranhoidossa eduksi katsottava kirkollisen päätöksentekomenettelyn tuntemus, pitkäaikainen johtamiskokemus, virkaan liittyvien osa-alueiden tuntemus, muutosjohtamistaidot sekä hyvinä näyttäytyvät henkilöstöjohtamisen valmiudet, jotka kaikki kokonaisuutena antavat vakaan pohjan tehtävässä menestymiselle.

Yhteinen kirkkoneuvosto esittää yhteiselle kirkkovaltuustolle, että hallintojohtajan virkaan valitaan 1.1.2023 lukien keskusrekisterinjohtaja Mika Pulkkinen. Yhteinen kirkkovaltuusto kokoontuu 17.11.

2022-11-07 19:15:27.0