Diakoniakeskus muuttaa Vuorikadulle

Yhteinen kirkkoneuvosto hyväksyi 10.10. 2016 kokouksessaan, että Diakoniakeskukselle vuokrataan tilat Vuorikadulta.

Diakoniakeskuksen tehokas toiminta edellyttää omia tiloja. Tällaiset tilat on mahdollista saada vuokralle Vuorikatu 21:stä. Vuokrattavan tilan omistaa Keskisuomalainen Oyj. Tilat ovat katutasossa. Vuokrattavan tilan suuruus on 270 m2 ja tilan vuokra on 15 euroa/m²/kk eli kuukausivuokra on 4.050 euroa. Vuokra on arvonlisäveroton, koska siinä harjoitettava toimintakin on arvonlisäverotonta.

Diakoniakeskuksen tiloista kannattaa tehdä toistaiseksi voimassa oleva vuokrasopimus, jossa irtisanomisaika on 6 kuukautta. Tämä mahdollistaa sen, että niistä voidaan luopua suhteellisen nopeasti.

Tilat on mahdollista saada käyttöön välittömästi. Tiloissa ei ole tässä vaiheessa järkevää tehdä suuria korjauksia. Ne voidaan ottaa käyttöön pienillä muutaman tuhannen euroa korjauksilla.

Samalla selvitetään, voidaanko Arkin ja Mummon mökin toiminnot keskittää vuokrattavaan tilaan.

Mikäli tilaan jäädään pysyvämmin, sitä voidaan remontoida lisää ja neuvotella samalla vuokranantajan kanssa vuokrasopimuksen muuttamisesta pitkäaikaiseksi.

2016-10-10 18:48:58.0