Kirkonkellot soivat ympäri Suomen

Osa kirkoista eri puolilla Suomea soittavat saattokelloja Aleppon uhreille. Kelloja soitetaan myös osassa Kuopion kirkoista.

tk_torni_2_THUMB.jpg

Saattokellot soivat klo 17 lähes päivittäin 24.10. asti, joka on YK:n päivä ja myös rauhan, ihmisoikeuksien ja kansainvälisen vastuun rukouspäivä. Kellojen soitolla osoitetaan myötätuntoa Syyrian sodan ja erityisesti Aleppon pommitusten uhreille.

Aloite saattokellojen soittamiseen lähti Helsingin Kallion seurakunnasta keskiviikkona 12.10.

Aleppon uhrien muistamiseen voi jokainen osallistua viettämällä minuutin hiljaisen hetken, kun kuulee kellojen soivan. Sosiaalisessa mediassa muistamiseen voi liittyä tunnisteella #alepponkellot.

Apua tarvitaan kipeästi

Kirkon Ulkomaanapu vetoaa seurakuntiin vapaaehtoisten kolehtien ja lipaskeräysten toteuttamiseksi. Suora keräystili on FI33 1572 3000 5005 04 (Nordea), tilisiirron viestikenttään merkintä ”Seurakunnan nimi / Syyria”.

Voit tehdä lahjoituksen myös Kirkon Ulkomaanavun verkkosivuilla.

2016-10-13 13:40:00.0