Aulikki Mäkinen bloggaa kirkolliskokouksesta

Kirkolliskokous kokoontuu syysistuntoonsa Turkuun 8.–11.11.2016. Kuopion Männistön seurakunnan kirkkoherra Aulikki Mäkinen bloggaa kokousviikon ajan.
aulikki_makinen_THUMB.jpg

Aulikki Mäkinen kirjoittaa blogissaan kirkolliskokousviikon kuulumisia ja tunnelmia. Samasta blogista löydät myös aiemmat bloggaukset.

Mäkinen valittiin Kuopion hiippakunnasta pappisedustajaksi kirkolliskokoukseen toiselle kaudelle 2016–2020. Hän on myös Kirkon tulevaisuuskomitean varapuheenjohtaja.

Lue Aulikki Mäkisen Provinssi bloggaa -blogia Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Kokousviikon poimintoja

Avajaissaarnan 8.11. Maarian kirkossa pitää Porvoon piispa Björn Vikström. Istunnon avaa puheenjohtaja, arkkipiispa Kari Mäkinen.
Opetus- ja kulttuuriministeri Sanni Grahn-Laasonen vierailee kirkolliskokouksessa tiistaina 8.11. kello 14.

Keskiviikkona 9.11. kirkolliskokoukselle esitellään piispainkokouksen elokuussa julkaisema selonteko avioliittolain muutoksen johdosta sekä kirkkohallituksen lokakuussa julkaisema oikeudellinen selvitys tulevan avioliittolain muutoksen vaikutuksista kirkolle.

Lisäksi kokoukselle esitellään Kirkon tulevaisuuskomitean mietintö sekä hiippakuntavaltuustoesitys seurakuntavaalien ajankohdan siirtämisestä.

Kirkolliskokouksen täysistuntoja voi seurata videostriiminä tai Twitterissä #kirkolliskokous

Piispainkokouksen selonteko avioliittolain muutoksen johdosta (pdf) Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Kirkkohallituksen julkaisema oikeudellinen selvitys avioliittolain muutoksen vaikutuksista (pdf)Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Kirkon tulevaisuuskomitean mietintö (pdf) Linkki avautuu uudessa välilehdessä