Tule vapaaehtoiseksi – se tekee hyvää!

Kuopion keskustan Terve Kuopio-kioskilla kauppakeskus Apajassa kokoonnutaan tiistaina 17.1. klo 10–14 teemalla "Tule vapaaehtoiseksi – se tekee hyvää!" Päivän aikana eri järjestöt, yhdistykset, Kuopion kaupunki ja Kuopion ev.lut. seurakunnat esittelevät vapaaehtoistyön mahdollisuuksia.
vapaaehtoistyö

Tavoitteena on saada ihmiset kiinnostumaan vapaaehtoistyöstä. Päivän aikana saa tietoa myös verkkopalvelusta, jota kautta voi hakeutua vapaaehtoistyöhön ja jota kautta voi myös itse pyytää apua. Palvelun tarjoavat Kuopion kaupunki ja Kuopion ev.lut. seurakunnat.

Vapaaehtoistyo.fi on yleishyödyllinen, ei-kaupallinen ja
voittoa tavoittelematon vapaaehtoistöitä kokoava sivusto. Sivusto
auttaa avuntarvitsijan ja auttajan löytämään toisensa. Vapaaehtoistyo.fi:n kautta voi ilmoittautua erilaisiin vapaaehtoistehtäviin lähimmäisten auttamiseksi.

Voi ryhtyä vaikka ulkoilukaveriksi vanhukselle tai varamummoksi lapsille. Verkosto kokoaa yhteen eri vapaaehtoistyötä tekevät tahot. Sen kautta voi myös pyytää apua.

www.vapaaehtoistyo.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Teksti: Kuopion ev.lut. seurakuntien viestintä/ MS