Ekumeeninen rukousviikko alkaa

Ekumeenisesta rukousviikkoa vietetään vuosittain tammikuussa. Se on kansainvälinen rukousliike.  Perinteet ovat pitkät, sillä sitä on vietetty jo yli sata vuotta.

ekumenia

Kaikkialla maailmassa rukoillaan kristittyjen ykseyden puolesta joka päivä. Yhteinen rukous kulminoituu erityisen näkyvästi kahdeksan päivän jaksoon. Samaan aikaan kaikkialla maailmassa rukoillaan yhteisten tekstien pohjalta. Kun rukoilemme, yhdistymme laajaan rukousketjuun maapallon ympäri.

Kuopiossa on runsaasti ekumeenisia tapahtumia.  Yksi kohokohta on ristisaatto ja pääjuhla sunnuntaina 22.1. Ristisaatto alkaa klo 17 Pyhän Nikolaoksen katedraalista ja päättyy pääjuhlaan Kuopion tuomiokirkkoon klo 18. Pääjuhlassa on Karjalan ja koko Suomen arkkipiispan Leon ja Kuopion hiippakunnan piispan Jari Jolkkosen tervehdyspuheet.

Ekumeenisen rukousviikon ohjelmaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

2017-01-16 15:50:00.0