Korkeatasoista raamattuopetusta Keskusseurakuntatalolla

Suomen eturivin eksegeetteihin lukeutuva dosentti, teologian tohtori Tuukka Kauhanen luennoi aiheesta "Daavid ja Kristus Öljymäellä".

kuvassa risti

Tuukka Kauhanen toimii akatemiatutkijana Helsingin yliopiston teologisessa tiedekunnassa. Hän kuuluu Vanhan testamentin tutkimukseen keskittyvään Suomen Akatemian huippuyksikköön ”Muutoksia pyhissä teksteissä ja traditioissa”. Kauhanen on tutkimuksissaan erikoistunut VT:n kreikankielisen käännöksen (”Septuaginta”) tekstihistoriaan ja hän tekee parhaillaan tekstieditiota Toisen Samuelin kirjan kreikkalaisesta tekstistä. Vapaa-ajallaan Kauhanen haltioituu vanhoista virsistä ja suomalaisen luterilaisuuden monimuotoisuudesta.

Herättäjä-Yhdistyksen kirkkopyhä 3.9.2017

klo 10 messu Tuomiokirkossa, saarnaa dos. TT Tuukka Kauhanen, lit. Hanna Vasiljev

Keskusseurakuntatalo, Suokatu 22

klo 11.30 lounas Herättäjä-yhdistyksen toiminnan tukemiseksi

klo 12.15 raamattutunti "Daavid ja Kristus Öljymäellä", dos. TT Tuukka Kauhanen

klo 13 kahvit

klo 13.30 seurat, Olli Viitaniemi, Hanna Vasiljev ja Jouko Ikola.

Mon Aug 28 11:13:30 EEST 2017