Kirkko mukana Kummipeleissä

Kirkko järjestää alkavalla jääkiekon SM-liigakaudella Kummipelejä ympäri Suomea osana Kumminkaa.fi-toimintaansa.
kuvassa Kalpan ja Kupsin mainos

Uudella Kumminkaa.fi-brändillä kirkko tahtoo vahvistaa läsnäoloaan kummien ja kummilasten elämässä. Yhtenä konkreettisena esimerkkinä tästä ovat Kummipelit, joita jääkiekon lisäksi voidaan järjestää myös esimerkiksi jalkapallon, salibandyn ja koripallon puolella.

”Todella hienoa, että kirkkona voimme olla mukana eri tavoin tukemassa kummisuhdetta. Kummius on elinikäinen ihmissuhde, ja mikä olisikaan parempi tapa vahvistaa kummisuhdetta kuin viettää aikaa oman kummilapsensa kanssa, olipa kyse sitten minkä ikäisestä kummilapsesta tahansa”, Kuopion seurakuntayhtymän nuorisosihteeri Hanna Kärsämä toteaa.

Kummipeleihin kutsutaan kummeja kummilapsineen muun muassa seurojen lipputarjouksilla. Seurakunnat ovat peleissä mukana järjestämässä monenlaista ohjelmaa ennen peliä ja erätauoilla.

Kuopiossa on nyt hieno mahdollisuus lähteä kummin kanssa KuPSin ja KalPan peleihin. Kumminkaa -pelit ovat sunnuntaina 24.9. KuPS–HIFK klo 18.30 ja lauantaina 30.12. KalPa–Pelicans klo 17.00.

KuPS ja KalPa yhteistyössä Kummipeleissä

Kuopion pääsarjatason suurimmat urheiluseurat KuPS ja KalPa tekevät Kummipelit yhteistyössä.
”Olemme ideoineet Kummipelit yhdessä KalPan ja Kuopion ev.lut.seurakuntien kanssa ja tästä tulee upea konsepti”, KuPSin markkinointipäällikkö Tero Taipale kertoo.
”Yhteistyö näkyy suunnittelun lisäksi myös yhteismarkkinoinnissa ja tapahtumatoteutuksessa, sillä molemmissa Kummipeleissä on paikalla myös toisen seuran pelaajia, joiden kanssa voi ottaa yhteiskuvia ja osallistua kummitoimintaan”, kertoo KalPan markkinointipäällikkö Paula Seppänen.
”Teemme aidosti yhteistyötä ja haluamme, että Kummipeleistä tulee kausittainen juttu myös Kuopion seudulla”, Taipale jatkaa.

Muutakin kummitoimintaa on jo

”Kummius on merkittävä luottamustehtävä. Suomessa syntyy vuosittain n. 100 000 uutta kummisuhdetta. Usein kummit miettivät mitä oman kummilapsen kanssa voisi tehdä. Tähän haasteeseen seurakunnat ovat hyvin tarttuneet. Viime vuosilta hyviä esimerkkejä Kummipelien lisäksi ovat olleet kummipäivät, kummiristeilyt ja kummileirit”, seurakuntakasvatuksen asiantuntija Jari Pulkkinen Kirkkohallituksesta kertoo.

Tarkemmat tiedot Kummipeleistä ja tarjouksista löydät Liigaseurojen kotisivuilta www.kups.fi ja www.kalpa.fi ja Kumminkaa.fi-sivuilta.

Kuopio

KuPS – HIFK su 24.9. klo 18.30 Savon Sanomat Areenalla

·       Kummilapsi ilmaiseksi peliin – lipunmyyntipiste stadionin portilla.

·       Lipunmyyntipisteellä kummiparille mukaan oma Kumminkaa -ottelulehtinen

·       Selfieseinä, paikalla myös KalPan pelaajia ja KalPan maskotti Ruusteri!

·       Omat selfiet voi lähettää #Kumminkaa ja lähettäjien kesken arvotaan palkintoja

·       Valokuvauspisteellä arvotaan lippuja KalPan kummipeliin

·       Pomputtelupiste, paikalla KuPSin pelaajia.

·       Rintanappien painoa

KalPa – Pelicans la 30.12. klo 17.00 Niiralan Montussa

·       Kummilapsi otteluun istumapaikalle puoleen hintaan päätykatsomoissa

·       Paljon yhteistä ohjelmaa kummille ja kummilapselle.

·       Rintanappien painaminen yhdessä kummin kanssa.

·       Yhteiskuva kummin ja KalPa-pelaajien sekä KuPS-pelaajien kanssa

·       Omat kuvat voi tägätä #Kumminkaa ja samalla osallistut arvontaan.

·       Mahdollisuus osallistua Kumminkaa-luistelukisaan erätauolla, huom. omat luistimet mukaan!

Tue Sep 19 15:57:47 EEST 2017