Pyhän Johanneksen kirkkoon tarvitaan peruskorjaus

Toiminta Pyhän Johanneksen kirkossa jatkuu edelleen syksyllä normaalisti. Toimistot sijoitetaan väistötiloihin.
kuvassa Männistön Pyhän Johanneksen kirkko

Männistön Pyhän Johanneksen kirkossa on todettu sisäilmaongelmia. Kesällä tehtyjen uusien tutkimusten perusteella kiinteistön kuntoon saaminen edellyttää isompia korjauksia. Tämän vuoksi Kuopion ev.lut. seurakuntayhtymä pohtii koko kiinteistön peruskorjauksen käynnistämistä, jolloin samassa yhteydessä voitaisiin toteuttaa ennakoivasti myös tiedossa olevat tulevat korjaukset. Peruskorjauksen suunnitelma ja kustannukset käsitellään syksyllä yhteisessä kirkkoneuvostossa.

Syksyn aikana tehdään vielä tarkentavia tutkimuksia ja niiden havaintojen pohjalta tarvittavia sisäilman laatua parantavia korjauksia.

2019-08-28 10:27:00.0