Rippikoulut siirtyvät, kesis ja kesäleirit perutaan

Kuopion ev.lut. seurakunnat siirtävät nykyisten yleisten suositusten mukaisesti kesän rippikoulujen leirijaksot myöhempään ajankohtaan. Kesäleirit ja Kesis perutaan. Muun kesätoiminnan järjestämisestä tehdään päätös huhtikuun lopussa tai toukokuun alussa.

Lähikuva Raamattua pitelevistä nuorista käsistä, kynsilakka lohkeillut.

Rippikoulujen järjestäminen

Kuopion ev.lut. seurakunnat siirtävät nykyisten yleisten suositusten mukaisesti kesän leirijaksot myöhempään ajankohtaan. Tällä haluamme turvata nuoria, perheitä ja työntekijöitä tässä poikkeustilanteessa. Rippikoulut järjestetään yhdistelmänä intensiivijaksoa ja leiriä. Intensiivijaksot järjestetään seurakunnan tiloissa päiväkouluna tai etäopiskeluna. Leirit järjestetään myöhemmin.

Kesän rippikoulut toteutetaan siten, että niihin kuuluu intensiivijakso arkisin sekä leirijakso kesällä tai syyskaudella. Konfirmaatiot pidetään leirijaksojen jälkeen ja niistä tiedotetaan leirikohtaisesti lisää.

Rippikoulujen työntekijät ovat yhteydessä rippikoululaisiin ja huoltajiin huhtikuun aikana. Pyrimme siihen, että jokainen 15 vuotta täyttävä voi osallistua turvallisesti rippikouluun ja tulla konfirmoiduksi.

Kesän muu toiminta

Leirikesä eli kesäleirit ja Kesis perutaan. Jos tilanne sallii, kesällä voidaan järjestää perheille kesäkahvila tai vastaavaa toimintaa.

Seuraamme tilannetta ja tiedotamme rippikoululeireistä sekä kesän toiminnasta lisää myöhemmin.

2020-04-16 11:40:00.0