Keskusseurakuntatalon esisopimuksen allekirjoittaminen siirtyy

Kuopion ev.lut. seurakuntien yhteinen kirkkoneuvosto päätti 15.6. kokouksessaan, että Lehto Asunnot Oy:n ja Kuopion seurakuntayhtymän välisen Suokatu 22:n myyntiä koskevan esisopimuksen allekirjoittamisen takarajaksi asetetaan 31.10.2020.

Kuvassa Keskusseurakuntatalo, Suokatu 22.

Kuopion seurakuntayhtymän yhteinen kirkkovaltuusto on hyväksynyt Lehto Asunnot Oy:n ostotarjouksen 603,00 e/kem2 Suokatu 22  myytävästä rakennusoikeudesta. Samalla hyväksyttiin päätös, että seurakuntayhtymä ryhtyy yhdessä Lehto Asunnot Oy:n kanssa valmistelemaan tontin kaavamuutosta sekä esisopimusta.

Esisopimus on hyväksytty Kuopion seurakuntayhtymän yhteisessä kirkkovaltuustossa 9.3.2020. Neuvotteluja esisopimuksen allekirjoittamisajankohdasta on käyty kevään aikana ja Lehto Asunnot on lykännyt allekirjoittamista pandemian tuoman talouden epävarman tilanteen takia.

Kesäkuun toinen päivä Lehto Asunnot Oy pyysi sähköpostilla, että esisopimuksen allekirjoituksen takarajaksi asetetaan 31.10.2020.
Mikäli esisopimusta ei ennen sitä allekirjoiteta, seurakuntayhtymällä on oikeus myydä kiinteistö jollekin toiselle taholle. Lehto Asunnot Oy:n arvion mukaan lokakuun loppuun mennessä tiedetään paremmin Kuopion asuntorakentamisen tulevaisuus ja nähdään tämän epidemian vaikutuksia paremmin.

Tällä hetkellä rahoitus- ja asuntomarkkinatilanne on erittäin epävarma eikä seurakuntayhtymän kannata tässä tilanteessa lähteä kilpailuttamaan myyntiä uudelleen. Mikäli Lehto Asunnot Oy päättää, ettei se tee esisopimusta ja kauppaa seurakuntayhtymän kanssa, pitää järjestää uusi myyntitarjouskilpailu, mutta ajankohta pitää harkita taloudellisen tilanteen mukaan.

2020-06-15 18:30:00.0