Kirkonkellot soivat 24.10.

YK:n päivänä 24.10 useat seurakunnat osallistuvat #ihmisoikeuskellot-tempaukseen ja soittavat kirkonkelloja tai soittimia ihmisoikeuksien puolesta kello 12.00.

Kuopion tuomiokirkon kellotorni

Ekumeenista vastuuviikkoa vietetään 18.10 - 25.10. Vastuuviikko on kirkkokuntien yhteinen ihmisoikeuskampanja. Ihmisoikeuksien puolustaminen on vähäisimpien ja sorrettujen puolustamista. Vaikka ihmisoikeuspuolustajat tekevät työtään rauhanomaisesti, he kohtaavat usein syrjintää, väheksymistä, väkivaltaa ja osa jopa väkivaltaisen kuoleman. Ekumeeninen vastuuviikko kannustaa seisomaan ihmisoikeuspuolustajien rinnalla ja puolustamaan ihmisoikeuksia omassa elinpiirissään.

Vastuuviikon ekumeeninen jumalanpalvelus järjestetään Uskelan kirkossa 24.10. klo 18 ja se lähetetään Yle Radio 1:n välityksellä 25.10. klo 11.

Mon Oct 19 11:29:46 EEST 2020