Kirkon historia ja kaupunkilaiselämä limittyvät

Kivi kiveltä -esitys juhlistaa näyttävästi Kuopion Tuomiokirkon 200-vuotista taivalta.

kivikivelta_backman_S.jpg

Historiallisessa näytelmässä kuljetaan kertojanaisten opastuksella läpi kahden vuosisadan. Matkan varrella tutuksi tulevat niin isännät, emännät, rengit ja piiat kuin papit ja piispatkin. Kaikkia heitä ajaa takaa totuuden etsintä, elämän tarkoituksen löytäminen. Ohjaus pöllyttää kirkon nurkkia raikkaalla otteella, ja laulut sekä musiikki käyvät vuoropuhelua eri aikakausien kanssa.

Näytelmä toteutetaan yhteistyössä Kuopion kaupunginteatterin ja Kuopion Tuomiokirkkoseurakunnan kanssa.

Rooleissa: Sari Happonen ja Seija Pitkänen Kuopion kaupunginteatterista, kanttori Anna Pöyhönen Tuomiokirkkoseurakunnasta, Jarkko Kumpulainen ja näyttelijä Tarmo Valkonen.

Näytökset la 23.4. klo 19, to 28.4. klo 19, la 7.5. klo 14 ja to 19.5. klo 12

Näytelmän kesto 1 tunti 50 minuuttia, ei väliaikaa

Juhlanäytelmään myydään lippuja ja ohjelmia:

Liput (15 €) voi ostaa ennakkoon Kuopion kaupunginteatterin lipunmyynnistä tai Kuopio infosta tai verkosta lippu.fi. Teatterilta ostetut liput myös lunastetaan teatterilta.
Ohjelmien (10 €) myynti alkaa tuntia ennen näytöstä kirkon ovilla. Ohjelma toimii lippuna. Ovimyynti vain käteisellä. Sisälle kirkkoon pääsee 30 minuuttia ennen esitystä.

Fri Apr 22 13:50:51 EEST 2016